Amanda Olsson

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

mirakelpiller

Av Amanda - 28 januari 2013 00:36



 




Hej hopp!
Idag svängde jag förbi maxi o köpte mig en mintgrön frukostskål, funderar på o köpa i rosa o lila med, 2 st i varje färg, pastelligt o vårigt, o så blir de mkt roligare o äta ;)
Jag är ett litet fan av porslin. Muggar next! 
Kollade på lyxfällan igår. Efter de får man ju dock lite ångest när man handlar. Anser att jag har rätt bra koll på min ekonomi, men när man tar studielån, så handlar man ändå för lånade pengar, vilket känns mindre okej.
Tur att man hoppat in o jobbat lite iaf, ska nog försöka boka in mig några dar!
Tycker de är viktigt att man har ett liv också :D

De va inte de jag skulle komma fram till, utan att jag handlade mandlar o la i min lilla skål. Vilket gjorde de helt okej att skippa godiset då:)
Läste denna lilla text om mandlar efter faktikst, i Sofi fahrmans bok, tycker dem har väldigt mycket vettiga grejer att komma med. Som sagt, nästan så de kunde varit jag som skrivit den ;)

Ska bara påpeka en sak "på tal om" myter. Står att forskning har visat att personer som åt 60 mandlar om dagen förlorade nästan 50 % mer vikt än de som åt samma mängd kalorier utan mandlar.

Står det så stämmer de säkert. Dock kan man inte dra det till en paralell att mandlar ökar ämnesomsättningen eller förbränner fett. Det kan vara så att utan mandlar gick de ner 1hg, och med mandlar 1,4 hg. Vilket kan bero på ökat vätskeintag. De står heller inget om fysisk aktivitet. 50 % låter mycket, men behöver inte vara det, o de är de alla myter som skapas av forskning bygger på!
Som sagt, jag köpte mandlar, de skadar ju inte liksom! Men så tror jag inte att fettet runt magen försvinner för de=)
ville bara ha de sagt, men dock kan det nog vara bra mot sötsuget! yeey =)


Kram på er!



  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 9 februari 2013 10:45

Igår hade jag en tjockisdag, kände mig stor och otumplig, tighta byxor och en uppblåst mage.Ful ska jag väl inte säga, kände mig rätt fin i min nya kappa ;)På samma sätt som man ska välja kläder efter väder måste man välja kläder efter humör.Trivs ma...

Av Amanda - 4 februari 2013 01:01

Har inget emot att göra lite reklam för denna tjej, Alexandra.Men å andra sidan vill jag erkänna att jag mest vill visa denna svarta kappa med skinn nertill.Som mamma köpte hem till mig från Västervik för 149:- .Ordinarie pris, 899:-, vilket gör mig ...

Av Amanda - 28 januari 2013 01:11


  Här är ett av mina fynd på Vero Moda, dit jag vanligtvis aldrig går in! 150 :- , hade kostat 650 :- . Känns allt fint de. O jag fick en svart lite längre kavaj, men skinnarmar. Mumma;)Nehe sova snart, imån blir de upp o göra nåt vettigt av dagen. ...

Av Amanda - 27 januari 2013 01:04


  Kommit underfull med att jag nästan skäms över min blogg ibland. Nästan bara ni som känner mig ut o innan som vet om den. För att folk ska få förutfattade meningar om mig? att jag är en IQ-befriad egotrippad tjej? eh jag vet inte, men hur va de dä...

...

Av Amanda - 23 januari 2013 00:24


När man känt sig som starkast, så faller man ner.säg jag kan göra en förändring, jag ber. Att säga till sig själv att man inte alltid behöver prestera, Betyder inte att jag alltid leverera. Att varje dag tänka att man duger som man är...

Ovido - Quiz & Flashcards