Amanda Olsson

Alla inlägg under november 2011

Av Amanda - 29 november 2011 23:10



Jag borde sova nu. jag hade kunnat somna för flera timmar sen, egentligen. men så gick jag ute o gick med fina Sara. på vägen hem, ja då gick jag förbi In House, och det råka va öppet till 21, va såklart tvungen att stanna förbi där. och sen har jag varit inne i min inredningsdvala. perioderna kommer o går.

Jag ska nog köpa de här bordet till mitt nya lilla rum sen, de är typ i miniformat, men så sött. oh jag vill ha de nu, man hade kunnat pynta lite fint på de..

och så fick jag en hyacint av mamsi, så vill självklart köpa dessa små söta vaser till.

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3





       


 
Godnatt

 
Av Amanda - 28 november 2011 23:39


Fick precis ett träningsanfall som jag kan få nångång ibland.
Hade planerat att köra lite kondition idag. men som vanligt väntar jag för länge för att våga ge mig ut. har precis kört 80 knäböj, ett antal sit ups och biceps.. med skolböcker som vikt, hahah
och va helt slut i benen efter de så hoppar över ett pass på crossen..

o så har jag kört i mig två ägg efter de, såklaart, då spelar de ingen roll om jag ska lägga mig snart.
fick iaf upp flåset lite tom :P, men jag stör mig när jag inte ens lyckas röra på mig 30 min om dagen, när man borde, för sin egen skull..
Jag hoppas o tror faktikst jag kommer lyckas lite bättre när jag bor i kalmar.


förresten, vet ni att knäböj är den övningen som typ tränar flest muskler i kroppen?
man tränar, armar (om man håller dem rakt ut med nån vikt), mage, rygg, hela benen och rumpa.
se ni behöver inget gymkort ;)


 


 puss.

Av Amanda - 28 november 2011 00:43

 



 Nu har jag städat klart, eller lite i köket kvar men annars så glänser de, oh jag trivs så bra när man har städat! de kan man inte alltid tro.
och så har jag julpyntat lite. julmys! och lyssnar på julmusik har jag gjort ett par veckor snart tror jag ;)
ja i år är jag redo! vilken tur att lilla Romeo finns, för då ordnar vi väl tomte i år. det ska va tomte, så man får lite känsla, o så är de med de.
kom på nu första advent o allt att jag inte har någon adventsljusstake, va tusiken.
hade velat ha någon fin juldekoration med nån julblomma eller nåt, o ångrar att jag inte tog hem mina silverkulor. men det är ju en månad kvar till jul :) 
Jag är efter, men ändå väldigt före, kan man säga. 
men samtidigt känns de som de är onödigt att pyssla för mycket, känns som att de inte är nån som kommer till mig iallafall, hah, ungefär lika tragiskt som de låter :P


undra när snön kommer..


Puss

Av Amanda - 25 november 2011 09:03

     








Lite smått o gott från HMs kollektion Holiday.

Tycker skjortan/ blusen ser minst ut o va värd sina 99 kr. En billig väst för den som känner för de, och en kofta som alltid går hem, tycker om de asymmetriska.
och om jag inte haft en morgonrock redan så hade denna sett mysig ut. Fick en röd med hjärtan på av min bror en jul, o kan vara den mest använda julklappen hittils :)
 

 
Av Amanda - 25 november 2011 00:02

 



 Idag har de blivit lite mer plugg, skönt. ska allt försöka hinna med en del imån med. tänkte dock hinna lite mer ikväll vilket jag inte hann. (vad jag börjat skriva dock ofta, de ordet säger jag väl aldrig när jag pratar)
Nä, för jag har börjat julstäda. Har iaf plockat undan, dammsugit, bytt påslakan, o tagit fram adventsstjärnan , + ett par tomtar , varför vänta ;) får nog ta o damma, o städa kök+toa, o torka golven i helgen.
än så länge får ni bara en bild på min lilla mini stjärna som jag köpt på Indiska, är rädd för att dammet ska synas på korten annars ;)

Puss på er

Av Amanda - 23 november 2011 21:34


Hellooo!
igår va vi hos malin efter föresläsningen, bjöds på lyxfika.. och hade mys.. kom dessutom hem med en tröja. tack snälla :)
Idag har jag varit med Matilda i kalmar, hon skulle ta kort till körkortet.. så tog vi hansa o Ikea. hittade inga större fynd. men så tog vi ett par affärer i staden med.
hittade en grön tröja! grönt som jag haft cravings på ett tag nu. och kände dessutom jag behövde en varmare tröja till, som man kan fina upp med en fin skjorta under med. känns lite som jag slog två flugor i en smäll! :)
vet dock inte om de va gröna nyansen jag hade tänkt, men tror jag tycker om den ändå..


och sen då. kom hem, handlat, lagat mat, svettats på crosstrainern, bloggat, suttit onödig tid vid datan..
men all tid behöver inte vara nödvändig :)
ska iaf försöka hinna med några sidor i livsmedelskunskapsboken innan läggdax, skulle göra gott för samvetet ;-)
snart slut på detta mys o tillbaka till verkligheten.. 



PUSS




 

Av Amanda - 21 november 2011 22:12


       



hallå hallå. Idag har de varit en mysmåndag. vi åkte till växjö, en lite roadtrip. vilket kändes roligare än att sitta i bibblan. malin va med också, och så träffade vi micke, men dem fångade jag visst inte på bild.
visst är sån mys- jumpsuit mysig, tror nästan jag ska köpa mig en i julklapp till mig själv, typ en leopardmönstrad o härma malin:) under tiden provade sara en mössa o jag va lika snabb med kameran som hon vaa med o få av sig den :)

vi körde lite på mystema idag, inte för att någon fick med sig ziperallen hem, men jag o malin köpte mjukisbrallor. och jag älskar dem redan! så gosiga! så fort jag kommer hem tar jag typ på mig nåt skönt.
kan ni tänka er då att jag tycker ett par goa mjukisbrallor man trivs i kan vara de bästa man har i garderoben =) 


M som i Mys. M som i Måndag. M som i Matilda, som har tagit körtkort idag. Grattis skitunge =)



 

Av Amanda - 19 november 2011 22:32




från att allt va så bra.. så fick jag plötsligt den där lilla klumpen i magen, bakfylleångesten. känner ni igen er?
Gårdagen bjöd verkligen på lite av varje, o jag trivdes.
men.


känner mig lite tråkig idag. men sitter man hemma när man är singel, verkar man tråkig. är man ute o festar för mycket när man har pojkvän, så tros ens förhållande vara dåligt.


dessutom har jag gått hela dagen med smink sen igår, har inte känt mig bakfull, men dock lite ofräsch. känner jag mig ofräsch, känner jag mig lätt svagare än vad jag egentligen är, för att man jämför med när man är sjuk, eller är just bakfull. och så umgås man ofta med en massa folk och har kul, dagen efter sitter man själv, vilket känns tråkigare då än en annan dag. som om de inte vore okej. man lurar sig själv. dåliga självkänslan försöker hela tiden att få än känna sig sämre än vad man är. Det gäller att hela tiden passa upp, för den kan gå o dränka sig ;) Man kan inte rå för hur o vad man känner eller vad man vill. JAG DUGER ÄNDÅ SOM JAG ÄR! ja, oh ja de va skönt o säga de ;)


trots att de inte är nån stor grej, så är de ändå skönt att sätta ord på tankar ibland. de är som man gör sig av med de, o får plats med nya mycket bättre.


bättre o lyssna på sig själv än på alla andra :) 

" när jag inte får ut nåt mer av dagen, så går jag och lägger mig"
malin är bra klok hon. 

Godnatt :) 


      

Ovido - Quiz & Flashcards