Amanda Olsson

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 30 september 2012 18:35

   


Detta blev dagens middag! Himla gott blev de faktiskt. Kul att testa lite nya rätter :)

Pajdeg:
150 g smör
3 dl dinkelmjöl
1 msk kallt vatten

I hade jag:
1 morot
1 palsternacka
1 broccolihuvud
1 polkarödbeta
1 liten purjolök
1 dl dill
200 g fetaost

och häll över vispade 4 ägg, 4 dl mjölk, salt och peppar. Stekte till lite kyckling med och hade några bitar till.

Känns bra att få i sig lite nyttigheter med, från skördefesten i fredags.
och känns ännu bättre att jag har matlådor nu till skolan :-)
Idag fick jag typ första motionen sen i torsdags, gick med catta 1 h 15 min typ, men gick i snigelfart till skillnad mot vad jag brukar. I rätt vanlig takt med andra ord ;)
men vad gör man när man flåsar som ett djur för att cykla sakta till Malin liksom.

Ja ni har väl redan läst på facebook att min plånbok visst låg i hennes frys , haha ;)

Puss









Av Amanda - 30 september 2012 01:06

 

Ser inte så blank ut in the reality. Rätt längesen jag va på stan nu men idag tog jag sara o malin oss en sväng till hansa! o så hann vi med citygross och äta korv (3 korvar!!) på Ikea med.
Sen har vi ätit god mat hos Maulin.

Igår åkte vi hela gänget mot skördefesten på Öland. Jag sara malin och olivia.
Mest en mysig roadtrip. och jag kom hem med en massa rotfrukter som broccoli, morötter, purjolök, palsternacka, polkagrisrödbeta och potatis.
Så nu är jag helt pepp på att laga mat! inpirationen med mat brukar typ ligga på noll men nu har jag en massa rätter jag vill laga. Får nog söka recept på rotfruktsgratäng imån! =)

Balle att jag blivit så jäkla förkyld! Jag va ju ute i onsdags efter en dag då jag känt mig typ sjuk. och dagen efter träning, kanske inte de bästa jag gjort, för idag vakna jag med mer förkylning :/
Jag som vill ha energi och vill träääna.


jaja.. Puussss

Av Amanda - 27 september 2012 23:46



Hello girls and boys!
vet på riktigt inte vad jag lägger min tid på när jag inte hinner blogga, eller jo de vet jag nog när jag tänker efter.


Igår va det vegetarisk paj hos Olivia, riktig finmiddag, de satt fint, och med fina brudar. tadaaa.
sen blev det utgång. va dock inte den roligaste harryskvällen jag haft men man kan inte ha roligt jämt.
Man kanske ska kompensera det på lördag, vem vet.


Idag sov jag som en gris till 12 och sen va jag pigg. Jag har tom varit på pulspass idag.
Energi igår in, energi idag ut, skulle man kunna säga. 
igår va det kokosboll, en massa vin, paj, och max till natten. Idag har jag dock överlevt på knäckebröd och blodpudding.
Tror på kompensationsteorin vad gäller både pengar och kalorier. Nja för att vara optimistisk ;)



Vilken distansvecka detta varit! Jag har på riktigt bara varit på en timmes föreläsning i skolan, resten har jag kollat hemma. Men jag har pluggat en massa, och måndan o tisdan gjorde jag knappt nåt annat, allt för utgången på onsdan. Ja har man nåt att se fram emot så kan man lägga manken till!
Imån blir det hela dagen på bibblan.



Tjejerna på middag!!!
 



Vi säger väl så. Godnatt

Av Amanda - 16 september 2012 16:28

 


Tjohej! Kul att detta inlägg precis försvann när jag skrivit de. Men de ska väl inte ta så många minuter att skriva av de man har på hjärtat.

Blev fest igår. Känns som det har blivit rätt mycket fest på sistone. Men så länge de är kul är de bara o kööööra!
Förra helgen stod både bakfyllan och bakfylleångesten mig upp i halsen.
Men idag är jag fortfarande pigg. 
Har lärt mig att bakfylleångesten inte alls handlar om vad man sagt o gjort kvällen innan. 
Förra helgen hade jag ingen anledning att känna en tung sten i magen efter en enbart rolig kväll.
idag skulle jag kunna ha mer ångest, men inte alls!

Visst att bakfylleångsten handlar om alkoholen.
Men inte minst självkänslan.
Man måste stå för den man är!


Jag lämnar dig inte för att jag inte bryr mig om dig, utan för att du inte gör det.
Feelings that I have sometimes.


Kör ert eget race så kommer ni i mål fortast;)
Puss puss








Av Amanda - 10 september 2012 23:46

     


Hallå hallå.
Vilken jäkla bra helg jag har haft!
Fredagkvällen så kollade vi på twilight 1 och 2 hemma hos Malin. Vi åt taco och myste med godis, myspys!
Lördagen ägnade jag mig mest åt att fixa för kvällen. Jag typ städade lägenheten, handla lite o fixade mig lite för finsittningen på kvällen. Tycker de är bäst så när man slipper stressa bara gå hemma o ladda upp!
Sara kom hit och hjälpte mig med min andra lösögonfrans, catta kom över och kollade på klänningen. Hade inte tänkt låna hennes klänning först som hon inte ens använt själv, men då hon såg killar i fina kostymer o allt så ;)
Sofia kom hit och här satt vi och drack lite medans catta fixade våra hår! Vilken pärla hon är!

Vi gick till palace Sofia o jag. Satt oss vid ett långbord. De flesta va väldigt fina, man såg att folk hade ansträngt sig! Sånt är kul tycker jag =)
Det va fullt håll igång hela tiden på scen. Man hann knappt gå till baren ;)
Kul att iaf sjunga lite fula studentsånger, sånt är alltid roligt=)

Sen gick vi hem hit där catta och sara satt och drack lite, då de lånat min lägenhet. Vi gick hem för att hämta vår vin. billigast så;) Hälsa på grannen och sen stack vi till olivias home, men hon va visst inte där. Hämtade min skinnjacka på palace med. Då var inte en jäkel kvar där fick gå in med securitas, haha. Jag som bara skulle hem o hämta dricka på två röda!

Sen drog vi till vallen med två andra. Vet inte varför jag är så jäklig när jag har druckit men jag skulle såklart gå före i kön och jag lyckades också ;) Väl inne så var det dans o hej o hå. Träffade catta o sara o annat gott folk. Skönt när man är sådär lagom i gasen så man vågar ha kul, prata med folk. Va jag själv nån minut så stack jag upp till vipen och satt mig jämte nån telenorkille som jag minns att han varit, haha. Fast jag raggade faktikst inte! :)

Ja o sen dansade man o sprang runt till fötterna värkte! Gick barfota till Max, härligt. fötterna va sådär härligt svarta under :P
 En sån där kväll de känns som man hann med rätt mycket o träffade mycket folk. Jag hade roligt!

sen inte nog med de så fick man ju känna sig fin också. Lånade cattas fina skapelse till klänning och hon fixade fina lockar i håret. Första gången ever jag hade lösögonfransar och la lite extra tid på smink.
Fick typ massa komplimanger av mina fina vänner så jag nästan blev generad. De tog massa kort på mig o Sofia, och varenda hårstrå va tvunget att ligga rätt typ, haha, men dem tog de seriöst. Jag kunde typ inte sluta småskratta för dem va så mammiga o gulliga =)

Men herre min tid va trött jag vart två dagar nu. Somnade nästan på föreläsningen idag.
Måste visst sova nu. Lär bli powernap imån med. Godnatt mina vänner



Av Amanda - 8 september 2012 01:39


sagt av min lärare i motivation och beteende.







*
*
*


Det är nog när man börjar tänka för mycket man borde gå och lägga sig
Godnatt

Av Amanda - 3 september 2012 17:31

 



Hellooo! Idag bjuder jag på en egobild jag tog på mig själv i lördags.
Tyckte de gick så jäkla bra att gå i skorna här hemma (gick hemma och övade) höhö.
Men sen när jag skulle hem från krogen gick de inte alls! Föööör stora, som alla andra mina skor nu för tiden.


Idag började vi skolan. Nu börjar allvaret igen ;) Det ska bli roligt och skönt att komma igång. Sen att läraren själv typ säger som att man inte kommer ha någon fritid, de är en annan sak. Ovanligt nog så stressar jag inte upp mig nu, trots att de va sååå viktigt att vi läste alla engelska böcker o så.
Vafan, de löser sig! Jag har insett att de mesta löser sig med tiden trots att de kan kännas kaos!
Jag kanske börjar bli vuxen ;)

förresten vet ni vad jag gjorde förut? jag va på biblioteket o kollade efter böcker. o så säger jag till henne där
" alltså de står utlämnad 2012-09, så konstigt"
hon bara "men vadå hur menar du får jag kolla? "
"men alltså den är ju utlämnad då, den lämnas tillbaka den 21e"
 o jag "haha jaha oj jag tänkte fel, vågade väl inte inse att sommaren är över"

Alltså hur fan tänkte jag? Jag tänkte mig typ att de va vår för att september 2012 kändes så långt fram, och sen inser jag att vi faktiskt är där precis NU. haha snacka om att inte hänga med i tiden! ;P


Nu väntar jag på att ut o springa. Maten måste smälta ordentligt, annars kommer mjäthugg med en gång!
får se hur de går..


vid klockan 21 går jag över till Sara som är snäll o lånar ut sin tv till mig när det är ensam mamma söker. hoho.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards