Amanda Olsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Amanda - 17 juni 2012 21:58

 


Hallå! Fasen vad jag blivit dålig på att blogga. tycker att jag inte har nåt att blogga om längre. Istället lägger jag ut egobilder o annat sånt på instagram. Himla roligt=)

Har varit hemma i Kalmar en sväng om, lördag söndag med andra ord, gått på stan och på hansa o hittat mig en mintgrön klänning. fixat lite, o igår kollade jag på "en gång i phuket" , go film faktiskt!
Idag blev de snabba ryck tillbaka till ohamn. Gillar hur impulsiv man kan va när man är ledig.

Jamen, mingrön klänning sa jag, kan säkert visa den en annan dag. Men så hittade jag den här svarta klänningen med. Svart är väl alltid användbart, och snyggt. och då spelar de väl ingen roll om det är sommar.
Men är det här en typisk midsommarklänning? Måste man ha en typiskt midsommarklänning?
Eller tycker ni jag skulle kunna köra på denna?
Svart fin, enkel där fram och längre där bak. med som ni ser, spets o man visar lite rygg.

Åh vad jag älskar plagg med fin rygg, de hade min mintgröna klänning med:)
Åh vad glad jag blir av att få känna mig lite fin!

Puss på er mina små jordgubbar!

Av Amanda - 14 juni 2012 17:11

  



Hej o hå! Nu har jag ju inte bloggat på länge så nu slår jag på stort! bilden alltså.
Nä de är matildas data jag inte kan med.

Ska snart o kolla på fotboll. Tänkte vila förut men när johanna ville åka tidigare tänkte jag hinna blogga en sväng så får jag vila i bilen istället. Blev helt slut av att ta en sväng på stan förut.
Nu vet jag hur det känns att vara gravid! noll energi.
hade dessutom förvärkar innan. de kändes åtminstone som de.
o jag har tyckt så synd om mig själv av att varit sjuk. jag va bakfull i söndags. i måndags trodde jag det berodde på för lite mat, men vid EM-dags höll jag knappt ögonen öppna och efter de gick de bara utför..
Igår gick jag upp vid elva satt en sväng vid datan. De va tydligen för ansträngande så gick o la mig igen runt ett.
och vaknade klockan 16.
Som jag alltid säger, är man trött så behöver man sömn!

hujaja, o så har jag haft sån jobbig ångest. ångest är ett uttryck som man kan slänga med. men jag har verkligen haft ångest som kommit o gått. de började med bakfylleångesten. av ingen anledning alls för jag hade verkligen skitkul i lördags. och önskar jag hade den energin nu!
i måndags morron hade jag drömt om examensarbetet. men varför tänka på de nu?
och fått ångest på att dagarna går framåt men att jag bara står still, typ.
usch, rann tom tårar nerför mina kinder innan läggdax, sån där jag vill inte gå o lägga mig , jag känner mig ensam- ångest!
och så har jag fått mens nu, nästan en lättnad. jävla PMS.

Puss o hej

Av Amanda - 9 juni 2012 11:21



Hur underbart!!!
Vem vill följa med?  
Det är Sardinien, o där är johanna din lilla lyllos :)



Är verkligen sugen på att bara åka iväg lite..
Sardinien. London. Tyskland. Gotland.  Öland. Göteborg.


Är några ställen jag hakat upp mig på.
Nu måste ni skriva vilken resa ni helst följer med på. När ni anpassar er både efter pengar o tid.
=)
Sardinien = sol o bad. London = shopping/sevärdheter. Tyskland= shopping. Gotland = fest. Öland= viktorialoppet, cykla, sola. Göteborg = Liseberg.
Något är bokat, andra planeras, och andra kommer inte bli av.


Igår va de mys hos Catta på kvällen, på dagen va de en långrunda på stan med Sara o Malin.
Sen va Olivia här en sväng med. I torsdags va jag på Ikea. har insett att pengar aldrig är svårt att göra sig av med :-)
Fina skattepengar


nu ska jag ut o gå för att njuta när solen är framme!
Hej o hå

Av Amanda - 6 juni 2012 20:26




Hoho!
Sveriges nationaldag. och igår när jag åkte med bussen hem till kalmar så skreks de på bussen. "vem vill gå i tvåan nu, ingen, ingen". Studenten va en av de roligaste dagarna jag kan minnas, jag va såå glad.
5 år sedan! vart tog tiden vägen liksom?

Jag fick sommarlov i fredags.
har hunnit med 3 dagar i Oskarshamn.
Gick på stan med mami o pelle sen på impuls följde jag med dem hem o stannade visst några nätter. Har hälsat på Saras i hennes nya lägenhet med Johanna, tittat på film med Ella o sovit där, träffat alla mina bebisar, tagit ett par glas vin, hälsat på farmor o farfar, ätit glass och jordgubbar med papi o jonteplutt, varit på barncancergala med mina systrar o Romme o Tillan, sen träffade jag på Filippapluttan med.
sen tog jag mig hemåt på tisdagskvällen igen. kommer precis från en promenad med Catta.

Tiden bara går och snart kommer sommarlovet vara över. vill ta vara på de här dagarna. hatar att känna när en dag går utan man får ut nånting av den. Idag har jag tvättat, diskat, handlat, städat lite och tror jag ska fortsätta lite till. Tror jag ska fixa i garderoben o stryka alla kläder med, bara de att jag inte har nån strykbräda :)

Hoppas väderguden är snäll nu så man kan sola lite! =)
Pöss



 

Av Amanda - 2 juni 2012 11:44



Tillbringade en kväll nere i källaren o rotade i svarta plastpåsar för att hitta min svarta långklänning.
Men kom bara upp med sjuttioelva andra saker.
Vart är du?

Så långt hår jag hade för ett år sen. Jag kanske ska spara ut lite igen.

Har precis varit ute o sprungit. och nu bara sitter jag här o tar de lugnt en stund, bara för att jag kan..
ska in i duschen o träffa mami o peter en sväng på stan.
Återstår att se om jag följer med dem hem eller inte!

Väljer på ohamn, fest (för mig själv) eller en dejt ikväll, hahaha


Puss

 
Av Amanda - 1 juni 2012 00:46






Den här första outfiten blev jag lite kär i i första ögonkastet, o har liksom inte riktigt kunna släppa den.
Lila + lila + plisserat = grymt fint!
och så idag när jag gick in till stan så hänger den lila kjolen där, nedsatt till 100 kr.
Men den sitter ju aldrig lika bra på en själv som på andra. Men jag kunde ändå inte låta bli.
Hade jag inte sett denna outfit innan, hade jag säkert inte köpt den :P


det är bara det. att den vita plisserade kjolen som Beta bär, köpte jag för några dagar sen.
Det va nämligen 30 % rabatt på hela bik bok.
HAHA! Jag borde kanske lämna tillbaka en. Men vilken?


En av kjolarna ska jag iaf svänga runt med i sommar :)
Summerfeelings!
Och imorgon får jag sommarlov! Jippi!






 
Ulrika


 

Beata




Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards