Amanda Olsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Amanda - 31 maj 2012 09:30


***



Du får va hur du vill, jag kommer va mig själv

har redan glömt dig om du säger nej
finns ingen anledning att ändra mig för dig
du borde sett att jag va full av liv

Vill du att jag ska va din svans
Då har jag inte någon chans
för jag är inte den som ställer mig på knä
nej jag vill stå rakt upp och se dig som du e
du kommer fatta när jag vänder med ett kliv
att jag var den som var full av liv

=)

 

Av Amanda - 30 maj 2012 22:40



***


  


Haallååe. Den här bilden tog jag på väg till ost o vin kvällen förra torsdagen, herregud då va de ju en vecka sen. o DÅ kände jag att jag borde plugga. Vad känner jag nu? att jag har pluggat mesta av tiden, men för tillfället kan jag inte ett skit, o jag har en dag till på mig att plugga.
Man kan inte leva på gamla mariter. Jag kan inte tro att jag ska klara denna tentan för att jag klarat de andra.
Men som sagt, gnällde senast idag på att jag kan komma o bli rastlös i början på sommarlovet.
Så då har jag ju nåt att göra;) Nä all info kanske lägger sig imån, man kan väl hoppas.
Jag vill ju ändå njuta av mitt sommarlov med gott samvete.
Jaa, jag tror jag har rätt höga krav. Jag är för optimistisk när jag pluggar. skulle nöta in all gammal info idag, men ändå så tror jag att jag ska lära mig nytt. En in, två ut ungefär.


Jaja, snart är de sommarlov så då slipper ni få höra om mitt tentatjöt:)
Jag hade duktigt med ångest för ett år sen också, ungefär 10 x värre, så de hör väl till.


Puss o godnatt 

Av Amanda - 25 maj 2012 00:44


Några av dagens..
Alltså, sol är underbart!
o de gör inget alls om jag får byta ut min vita kropp mot lite färg.
Sol, värme, D-vitamin, träning, friluftsliv, sommarlukt o allt vad de innebär ger mig energi !!!
Mitt i tentaplugget så har jag även hunnit med en ost o vinkväll. Myys.
Morgondagens planer: plugga så långt ögat når ;) 


  

     

  


Puss. 

Av Amanda - 23 maj 2012 00:36



De där med mode alltså! Kläder o skor kommer o går hela tiden.
och man kollar, blir inspirerad, påverkas och blir fast.
Till rätt grejer tycker jag nästan allt är snyggt. okej, inte allt.
Men dessa hade jag iaf inte tackat nej till.
och så kom jag på, om jag målar mina tånaglar syns de ju faktiskt inte att de är blåa ;)
Tror jag har en liten förkärlek till skor..
Om man haft lite mer pengar ;)


Tyckte de va dags med ett modeinlägg, så inte bloggen tappar titeln som modeblogg haha..;)
eller vad vill ni att jag ska skriva om?
Har ju bestämt mig för att bli en mer hemlighetsfull tjej, men de kommer man ju inte långt på i bloggvärlden..
Haha ;-)


   

Av Amanda - 22 maj 2012 23:43



Kommer precis från Olli bolli. Pluggat lite. Så himla bra o plugga på kvällen, då förenar man liksom nytta med nöje, de är myysigt! De där med att slå två flugor i en smäll, sånt gillar jag!
Saris paris kom dit o höll oss sällskap med.
Idag känns som en effektiv o bra dag. Ni ser ju inte ens hunnit ta av mig träningskläderna efter gymet.
Känns som jag går runt i mina träningskläder lite väl mycket.
Men i skolan hade man på sig tightaste jeansen som kunde spruckit bara jag böjt mig ifall jag haft otur.
Så då är de ju rätt skönt med löpartights jöö;)


och så en sak till. Jag ska med Malin Åberg och 26 personer till till Gotland på Midsommar.
Bokat och klart! Som hon sa nu är väl partylaget komplett. tror de kommer bli skitkul.
trots att jag inte känner en myra knappt :-)

Mina vänner, ibland går vi varann på nerverna vid allt stressande tentaplugg, men åh vad jag tycker om er!
och jag lovar att jag kommer sakna allt de där tentaplugget tillsammans när det är över på riktigt.. 



*-*-*-*-*-*-*-*-*
 

<3

Av Amanda - 20 maj 2012 00:34






Johanna skickade över ett mms på Tillan som myser med rosa filten som jag gav i doppresent. gav även en fin vit kofta. Hon va nöjd , passade visst i deras vardagsrum. Vet att johanna älskar filtar. Frågade vilka hon hade o räknade upp minst 10 st, haha.
 Saknar mina små bebisar!! Dem är så sööööta!
o mina vänner och min familj, NI ÄR BÄST!




**** 




Av Amanda - 19 maj 2012 23:45




Haaaallååå där.
Hur mår nii??

Vet ni vad.
de här kan låta tragiskt. men.
" Man föds ensam, sen går man genom livet ensam.
Visst människor kommer och går, men man lär sig att
den enda man har på riktigt är sig själv, sen dör man ensam till sist"
End of story.
Sagt av en väldigt klok vän.

och därför borde man trivas med sig själv och i sitt eget sällskap.
Jag ska försöka lära mig att inte vara så himla beroende av alla människor.

Igår va jag på stan o fixade lite ärende. Sen tog jag disken hemma. Efter det va jag inte alls sugen på att plugga. Jag kollade Lets dance och tog mig ett glas vin. vilket slutade med en hel vin flaska och en cider.
Jag lyckades bli full, tills att jag mådde illa, alldeles själv. Inget att skryta om. Men så länge det inte blir till en vana.
Jag hade kul. lyssnade på musik och dansade. Vafan vem har sagt att man behöver sällskap? ;)

och idag va jag sent ute o gick med musik i öronen. laddad blev jag.
och jag tror jag vet varför min pluggmotivation börjar försvinna och festsuget börjar komma..
Men idag har jag iaf lärt mig lite om vitaminer. Jag tycker ju de är roligt de där egentligen.


Snart har jag en 2/3 kandidatexamen i biomedicin, värt att fira!!!! :) :) :)



bjuder på två bilder sen sist jag va överladdad.. haha!!
          

Puss. 

Av Amanda - 18 maj 2012 00:34



Hello mina vänner!
Igår var tentan skriven. skönt skönt skönt. kändes rätt bra, tycker de bara va onödigt mkt poäng på många frågor o undrar hur många av dem man skrapar ihop egentligen.


Efter det va man trött, men de va blandade känslor, va samtidigt laddad. Så Jag Olivia o Sara hamnade på bistro. Drack tom en öl på vägen.
Ja kände inte för att hem o sova. Efter tenta är som att ha en helg på riktigt. Annars är man ju liksom aldrig 100% ledig nångång. Vilket man typ måste ta vara på.


Så jag har unnat mig en helt ledig dag idag! Underbart skönt! Det är konstigt att jag ska bli rastlös så fort jag vet att jag kan vara helt ledig och inte har nåt planerat. Jag tog en, jag-gör-precis-vad-jag-känner-för-dag.
Vilket slutade himla bra! Ingen press, inga krav. Utan att vara rastlös. Himla bra kombination ibland.
Det är då jag mår som bäst. kanske även presterar bäst.
Gav mig ut och sprang. Runt vattnet. Så himla skönt. och kom hem 1,5 mil senare. Heja mig!
Tänkte ta mig en sväng till Ohamn. Men sen va det annat som föll mig i smaken.


Har rett lite med mina grannar.
Blivit bjuden på mat och tittat på hockey. gött.
Jag är beroende av andra människor!



     

Just nu gillar jag att gå omkring i mina nitskor. här till min gråa kavaj. igår till mina mintgröna byxor, och på kvällen till min beiga kappa.
De ska va enkelt, men ha de lilla extra. Svart, men gärna någon färgklick.
De känns som jag.



Puss. 

Ovido - Quiz & Flashcards