Amanda Olsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda - 31 augusti 2012 22:04



Catta ville gå på stan idag, och man ställer ju upp för laget. har varit en del på stan nu och handlat en del. Både i jönköping och hemma. och söta sara som köpte hem mina skor som jag blev lite kär i.
Fan första dagen hittade jag verkligen inget som kändes 110, så därför kom jag hem tomhänt. Men efter de. Lite värre när man hittar lite för mkt man vill ha, lite mer än vad ekonomin tillåter liksom.
Jag hoppas VERKLIGEN jag får jobba hela nästa helg, så känns de bättre för samvetet=)
Jag har iaf haft tur och handlat på ett presentkort och ett par 20% rabatter.


Idag levererade i vilket fall, Gina tricot faktiskt. Fina baströjor.
och denna kjol. Snygg till en höstig partynatt!
men den hänger kvar på gina och inte i min garderob.




 

Av Amanda - 28 augusti 2012 23:44

 


Hallå snyggingar!

alltså åhh va det är härligt med sol. denna bilden får mig att tänka på svensk sommar. iaf så en svensk sommar borde vara.
alltså när jag åkte hem från jönköping så va det en som inte visste vilket tåg hon skulle på vilket reslulterade i att jag fick sällskap av henne runt en timme. Hon nämde att de visat att om 40 år kommer det i princip regna varannan dag. eller sa hon varje? alltså stackars mig och min pension!!!

önska ibland att jag kunde lite mer om jorden och dess utveckling. ibland blir man gråtfärdig bara man tänker på de men intressant, och nödvändigt för att man ska göra nåt åt de.

Helgen har jag iaf tillbringat hos Sara i jönköping/huskvarna.
Känns typ som jag bott på hotell då vi bara ätit gott och hon bjudit på värsta hotellfrukost :)
Vi har hunnit gått inne i stan, på A6, och varit på en födelsedagsfest. Har även kollat film, gått promenad och njutit i solen.
Härliga helg!!! =)

Idag har jag jobbat, och funderar även på att försöka jobba hela nästa helg.
Ja då känner jag mig värd att köpa de där skorna med stort S :)

Synd att man inte får jobba för mycket om man vill behålla CSN, annars hade jag lätt velat hoppa in nån helg då och då..

Nu funderar jag på om jag ska sova där nere (om jag vågar, spöken? ) eller om jag trots allt går och lägger mig i dubbelsängen bredvid pappa, haha

Godnatt!!





Av Amanda - 21 augusti 2012 00:39

Hallå hallå.
Gud va jag sov ut idag! skönt! Startade dagen på bästa sätt, med frallor från danska wienerbageriet, vad annars =)
Sen har jag varit hos Sara och förhört henne på lite näringslära. Trevligt att träffa henne och himla bra med lite repetition. Sen tog jag bussen till Lindsdal, där Sofia hämtade upp mig. Åkte ut till deras nya hus.
och såå fint det var, så mysigt, o så rofullt.
Har alltid trott att jag varit för rastlös för att bo sådär ute i skogen. Men jag undrar de. Det va de mest avstressade stället jag skådat=) Vi gick en runda och plockade björnbär, sen bjöds jag på hemmagjord "bars" vilket jag lätt måste testa själv!


Ibland kan jag tänka på hur olika människor är, och vad vi prioriterar olika. Medans den ena måste planera en kort visit till GBG i veckor, så kan nån annan åka till Australien på en dag ;)
Det är ofta jag tänker på vem jag är och hur jag själv vill ha de. Skulle jag vilja bo kvar i en sån här liten minietta och lägga pengarna på resor, eller vill jag bo i ett mysigt hus och investera i fina möbler o inredning.
Tror många ggr det handlar om i vilken fas man är i livet och hur ens relationer ser ut.
Vill man satsa på skolan och ta csn-lån eller vill jag jobba och se skolan som en rolig grej bredvid.
För mig är en bra balans väldigt viktigt och jag tror jag behöver ganska så mkt för att mitt liv ska fungera ;)
Jag är född vågen , jag väger ;)

Jag försöker förlita mig på känslan och gör det som känns bäst för stunden helt enkelt! Jag försöker hela tiden tänka på att man gör det man mår bra av, ibland lite för mkt. Det är ibland svårt att leva i nuet samtidigt som man planerar för framtiden. Hoho.
Det enda jag vet är att jag vill lära mig att vara effektiv. Men det har jag varit idag på sitt sätt =)
Har även pratat med Maulin.
och lika fort som man träffat någon så börjar man sakna någon annan.
Det är konstigt att det alltid finns någon man träffade för alldeles för länge sen eller träffat alldeles för lite.
Men jag gör faktiskt så gott jag kan för att hinna med er mina vänner!




Det enda tråkiga med instagram, är att bilderna på bloggen har ni redan sett ;)



 

Av Amanda - 20 augusti 2012 01:07

 


Hoho! 

tänkte skriva av mig ett par rader innan jag lägger mig i min goa säng.
tänkte först skriva om kärlek, men vet inte om jag orkar de, för det kan ta sin lilla tid, det är ju ganska avancerat ;). Ibland känner jag att jag borde ha en dagbok, skönt att skriva av sig lite. för allt vill man inte alltid dela med sig av.
kom o tänka på de häromdan, hur öppen jag än må vara så har jag faktiskt en del hemligheter för mig själv.
o de tror jag tusan varenda människa har.

ja iaf. I helgen blev det lite fest. I Målilla för att fortsätta i Bockara. haha , inte var dag man festar där.
Följde med en jobbarkompis först,vilket va trevligt, grillade och drack gott.
Sen på väg hem stötte vi på halva bockara, vilket ledde till fest till kl 04. ganska roligt med gammalt folk man känner. man får alltid lite flashbacks.

Kul när man får höra - Amanda du är så go alltså, vi har så roligt på jobbet du o jag man skrattar ju konstant.

Verkligen kul när man får komplimanger och får höra att folk tycker om en som man knappt visste om. Inte alltid man vet att man ger så stort intryck till någon annan.
Som idag sa en -men måste du sluta, jag tycker du ska vara kvar du är alltid så gullig o duktig.
och en i hemtjänsten be mig hälsa på att de vore så trevligt!
och igår blev en överlycklig för att jag tog hennes kvällspass.

jag vill inte skryta, haha, tycker bara de är så himla roligt när man blir uppskattad för den man är och det man gör och när man får göra någon annan glad.

o gud vad jag uppskattar såna människor som faktiskt kan visa sin uppskattning.
jag har jobbat sista dagen idag o jag kommer faktiskt sakna jobbet ibland.
så här med facit i hand tycker jag de varit en bra sommar ändå =)

Återkommer=)
Godnatt!!



Av Amanda - 15 augusti 2012 22:56




Köpte träningskläder igår. Blev hela denna outfit som jag invigde idag på morron runt stensö ;)
sköna o luftiga, kostade bara 229:- .Från gina. Inte där man tror man ska komma ut med träningskläder ;)
Sen köpte jag även korta tights då från stadium ett par nike. 349:- .
Är man ledig gör man av med så mkt pengar :P

I måndags efter jobbet följde pappa med mig till miljöhuset o köpte cykel. Jag bara längtar nu tills jag får inviga den imån. haha. Lätt att jag måste ta ett varv, kanske ner till hansa!
Sen har jag gjort lite sånt där välbehövligt hemma.

I Tisdags började jag med att slänga i en tvätt o plocka lite. Fortsatte dagen med städ, runda på stan, en middagspromenad och en "sent på kvällen -promenad" då energin va på topp.
Idag har jag sprungit, handlat på systemet (i brist på annat) , gått en promenad med Catta patta, och tom tittat lite i mina näringslärapapper, o nu sitter/ligger jag i soffläge med godis och cider.


Välbehövliga dagar faktiskt, dock lite rastlös ett tag idag.
Ser fram emot dagarna som kommer nu.

Börjar bli trött, är det då man ska gå och lägga sig?


Puss


Av Amanda - 13 augusti 2012 20:46

 


Hoho! Fan va blek jag är ser jag på denna bild.
Jag har jobbat idag med. och nu är det exakt 3 veckor till jag börjar skolan.
Peppet har kommit tillbaka lite!
Jag jobbar fredag lördag med vilket känns alldeles lagom. pengar pengar I need you.
tycker de känns alldeles jätteskönt o lagom med 3 dagar ledigt nu. ska försöka inte bli rastlös utan mer göra de jag faktiskt tänkt. har lite saker jag fortfarande inte gjort i sommar som jag kanske ska hinna med.
Typ som att läsa Zlatan-boken. Jag vet ju att jag inte kommer ge mig den tiden sen. Jag känner mig själv.

Sen nåt jag faktikst tänkt många gånger, men tanken har bara slagit mig men inte utvecklats.
Vet inte om jag nångång vill skriva ner min historia om ätstörningar. Har redan glömt en massa vad jag kände, tyckte, tänkte. Sen skulle det va kul att skriva ner lite erfarenheter. Nu menar jag inte en bok, utan bara som en liten novell.
Är det något ni skulle vilja läsa? =)
Blev en gång intervjuad om detta och ångrar att jag inte tog tillvara på mina svar..
Tycker sånt här är väldigt intressant. Vi får väl se.

Puss o Kram

Av Amanda - 10 augusti 2012 09:47



som jag skulle kunna tänka mig köpa nu..
De första är nedsänka från 799:- till under 500-lappen. Behöver faktiskt ett par festskor när jag tänker efter ;)
Ser inte så farligt höga ut, men farligt snygga ;) Såg dem när jag gick på stan med Catta häromdan, men finns dem kvar nästa gång jag är där så är det kanske meningen att dem ska bli mina!


The next from HM. Fina. Jag har ju använt mina nitade så dem nästan börjar bli uttjatade.
Fler fina men sköna vardagsskor går alltid hem.


Har inte så många skor på hyllan. men blir jag förälskad i nåt "plagg" så är det skor.
Att kolla ner på sina fötter och se de smyckade med fina skor på, ger nästan lite pirr i magen ibland, hahah ;)




***






   

Av Amanda - 4 augusti 2012 23:32

   



Hej mina vänner o alla som jag känner, nu ska vi leva loppan....

Åt sushi igår. Med skeptiska ögon. Men de smakade gott må jag säga.
Man måste ju testa allt en gång. Fick lära mig att sushi inte behöver vara rå fisk.
Utan att de även kan vara lax, räkor, crabfish, advokado o sånt som jag gillar.
Man lär sig nåt nytt varje dag ;)

Har kommit hem från jobbet o tillbringar lördagkvällen själv i huset i Bockara.
skillnad mot att vara i min lägenhet. köket här är större än min lägenhet och ute är de skog o mörkt.
Jag gillar inte att vara här själv, men har uppehållit mig själv med ett avsnitt solsidan o så.

Sen hade jag sån tur att jag fick se Alshammar simma precis när jag kom till en tant i hemtjänsten som kollade OS. Dock gick de inte så bra då hon tappade i slutet.

Vet liksom inte alltid vad jag ska blogga om, själv kan jag läsa massa bloggar varje dag o tycka de är intressant att följa nåns liv. Men kan inte förstå att nån tycker de är roligt att läsa min, haha..
Men jag ska försöka uppdatera oftare=)
Själv går jag ju in på bloggar före jag går in på aftonbladet.
Men det finns väl en anledning till att man inte är så allmänbildad ;P


Simma lugnt!
Puss









Ovido - Quiz & Flashcards