Amanda Olsson

Alla inlägg under september 2011

Av Amanda - 29 september 2011 22:50



2 dagars jobb ger mig de här.. jobbade en lördag och i tisdags.. pengar in pengar ut.. ja pengar är väl till för att spenderas ;)


  


 visst blir jag väl cool i ett par grövre boots ;) haha, känner dock inte att jag passar i dem, men alla andra är ju snygga i sånt. till rätt kläder tycker jag.
så nu får ni faktiskt säga, BEHÅLLA ELLER INTE BEHÅLLA? 
färgen på tröjan gör sig inte rätt på bild, den är mer vinröd, inte orange.
viktigt att påpeka    

Förresten, jag skrev på kontraktet på lägenheten idag, JA! 

Av Amanda - 29 september 2011 22:24


fick för mig att laga en Lax- och spenatpaj kl 21 igår.
gott blev de, så här får ni receptet!

botten:
4 ägg
1 dl vispgrädde

Fyllning:
250 g lax
ca 250 g bladspenat
3 ägg
3 dl gräddfil
2 dl riven ost
salt och vitpeppar

smält smör i en form. häll på 4 ägg och 1dl vispgrädde. vispa ihop lite lätt. In i ugnen på 200 grader tills att den får en lätt brun färg, och det bildar en stor bubbla av smeten.
Stek laxen lite lätt i små bitar, eller använd rökt lax. koka bladspenaten. blanda ihop 3ägg och gräddfilen i en bunke. häll i resten av ingredienserna och blanda. häll detta över pajbotten. In i ugnen på 200 grader i ca 40 min. 


 
Av Amanda - 28 september 2011 21:55



Gokväll gokväll!


imån ni, då skriver jag på kontraktet på lägenheten i Kalmar, på ynka 20 kvm.
de känns spännande, roligt, förväntansfullt, och nästan lite nervöst, och faktiskt lite lite tråkigt på samma gång, haha.
de känns som att jag nu ska lämna mamma o pappa typ.
jag ska samtidigt lämna en fin o bra lägenhet i oskarshamn, o längre har jag varken hem eller jobb här.
och idag när jag träffade familjen så kändes de nästan lite fel.
roligt att träffa dem, ibland lite extra roligt wwhhhhhhaaa =)
men man får helt enkelt gå på de som känns rätt. de finns dem som vill att jag flyttar till kalmar, dem som vill att jag stannar kvar.
precis som att vissa tycker jag kan träffa mitt ex, o andra inte.
jag lyssnar gärna på råd, men tillslut så gör man ju ändå det som känns rätt för en själv!
och så länge som jag sagt att jag en gång ska flytta till kalmar när jag pluggar.
Man kan inte alltid vänta tills precis ALLT känns 110%.
det som mest kan bli fel, det är om jag ångrar att jag aldrig testade.
Typiskt mig vore om jag kom på att jag ville flytta när det är försent.
Nu tänker jag inte tänka 1000 ggr på de här, nu tänker jag bara göra.

   

  bild sen i turkiet

har knappt pratat med min mamma ens om det här (ovanligt).
men var bara tvungen att skicka ett sms innan:
"tycker du jag gör rätt om jag skriver på lägenheten imån? får jag va hos er ibland på helgerna isf? "
fick som svar:
" Du måste bestämma det själv och göra det som känns bäst för dig. O det är klart att du får !! "
Kändes ju bara skönt att få det bekräftat ;D
ens mamma vill alltid ens bästa!!
 

Av Amanda - 25 september 2011 23:03

 


Vi fyndade lite! här är mina skor.
I torsdags så gick jag in på scorett o kom hem med de ena paret av dessa för 399 kr. billigt tyckte jag då jag trodde alla skor där inne kostade runt tusenlappen. igår på arnolds skor så hittade jag dessa igen. för 199 kr. samma skor som va på medlemsrea, fram till idag! så jag köpte dem också.
går tillbaka med dem andra så sparade jag 200 kr på affären. 200 för ett par fodrade höstskor är inte dåligt, så jag är rätt nöjd! 

Av Amanda - 25 september 2011 22:47


Gokväll!

helgen har bestått av:
fredag - idol o massa godis så jag fick ont i magen
lördag: lägenhetsvisning! (den va liten men bra, ringer nog o säger imån att jag tar den! ) , stan med denna lilla snurpan här under. vi handlade och åt kinabuffe, mys. kvällen lyckades hon övertala mig till en utgång! de va roligt, men onyktert efter shotsen. mest roligt.
söndag: vaknade hos olivia, somna i bussen hem, vaknade av att busschauffören väckte mig. sen somna jag visst en och en halvtimme till sen. söndag är väl iaf en vilodag va. 


  
=) hade med mig kameran i helgen, men inget minneskort = inget kort sen helgen 

Av Amanda - 22 september 2011 23:28


Hallååå.
malin la ju upp en bild igår på facebook, ifrån klassen, så jag tänkte inte va sämre, hah, kameran låg i väskan så:)

vakna lite sent idag, så hängde med på föreläsningen live en halvtimme på bussen. inte hos ett ragg :)
olivia skrämde mig totalt idag! hon kom in o ställde sig bredvid mig (typ huvud mot huvud utan att jag märkt henne) jag vände mig om, jag skrek , hon skrek, jag skrek igen, båda gapskrattade!  hon sa att hon såg skräcken i mina ögon, haha, längesen jag blev så rädd!

sen gick vi in mot hamnen för att titta i mikroskop!
min andra lilla familj, haha =)

sen har jag vart på stan idag, fick tom med mig ett par skor hem, otippat!
de visar jag en annan dag.
Malin du får vänta lite till om de är de du väntar på ;)


     

Av Amanda - 20 september 2011 20:12



Hej hej. sitter just nu på bussen. och bloggar. tog fram datan , och det har funkat bra, sålänge inte batteriet snart dör. förut tog jag en snabbpromenad på en 30 min i Kalmar i väntan på bussen, ville göra av med lite energi innan jag skulle slå arslet ner igen. nämligen suttit på bibblan från 9 idag på morgonen, till halv 7.
skönt att man kan utnyttja tiden =P


idag när jag skulle åka in så kände jag verkligen att jag inte hade nåt o ta av i garderoben. jag behöver gå på staaan snart. och shooooppppa :)
iaf hittat lite inspiration.
gillar skinnjacka o ett par grövre boots/kängor till det annars lite pimpinettiga, som det iaf skulle kallats om jag hade haft de på mig ;)
andra bilden, gillar skjorta under en tröja så, även att de är en stor tröja till bara ben (ja eller svarta strumpbyxor).
sen insåg jag att båda dessutom hade på sig samma boots.
ser inte så fina ut på din sko hemsida kan tyckas, men PÅ, väldigt fint!
gillar att man kan bryta av de annars "lite finare" med dessa.
sugen på ett par! om de ser ut som på bild vill säga.

     

www.cravingforfashion.se
www.michi.se
www.dinsko.se 

 Puss puss

Av Amanda - 18 september 2011 00:04


  
Tänkte skriva ett litet inlägg bara. utan bild. vet inte vad jag ska ta för nån och mitt ansikte börjar jag bli trött på :P


Jag sitter hemma, en lördagskväll, själv just nu, o de känns bara så himla skönt. förut tom rätt underbart.
va är de fatt? :)


har jobbat idag (kan va därför) 7-16. de kändes bra att komma tillbaka. göra nåt bra förutom att plugga. eftersom jag dessutom sålde min kemibok för 300 kr i fredags så borde jag snart vara värd typ nåt fint?
( att jag o andra sidan köpte en fysiologibok för 532 kr kan vi tänka bort hah)
men jag har inte varit inne i en klädaffär sen jag började skolan! typ.

vinterjacka o varma skor lär jag iaf snart behöva.


va mysigt att sova hos ella igår iaf. himla kul att hon o min bror har ett hus nu!
har även hunnit med en snabbvisit till farmor o farfar. och idag mat hos mamma o peter. imån mat hos pappa o ylva. skönt o få va lite bortskämd ibland=) 

ska antingen sova eller kolla ett avsnitt av ensam mamma söker.


PUSS PUSS    

Ovido - Quiz & Flashcards