Amanda Olsson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Amanda - 27 oktober 2011 23:57



Hej hej! nu är jag inne i pluggdvala. tentan närmar sig om inte annat! Idag har jag faktiskt kämpat på. Man märker att plugga verkligen är prio 1 när jag inte sminkar mig förrän kl typ 5, och jag glömmer bort att äta. tänkte att huden kunde få andas lite, för här ser ingen mig ändå. men här gick jag omkring som ett ras o motivationen försvann, och så insåg jag att man måste se nåt som glänser när man kollar sig i spegeln om motivationen ska hittas igen, man kan inte kolla ner på sig själv som om jag vore ett dammkorn på golvet!
Jag sa de att ser man snygg ut kommer man längre i karriären, man tjänar alltså på att köpa sitt o smink o lite kläder ;)


Hittade dessa skor på nellys hemsida, från Kenzas skokollektion. Tycker de är rätt coola, men inget jag skulle köpa.
Skulle annars kunna tänka mig att matcha den gröna saken med denna silvriga väska (Gina tricot), och ett silvrigt halsband, och om man hade ett par festliga svarta skor till. inte svårare än så.

Jag tänker nämligen inte ha ångest till tentan! jag tänker se fram emot festen efteråt!! ;-)
         



Av Amanda - 23 oktober 2011 19:47

Hej hej.
Hemkommen från kalmar nu.
känner mig stel som en 80årig tant = träningsvärk
känner mig trött. sov ju ut, sov ändå lite i bussen både dit o hem.
känner lite sådär som om jag vore påväg o bli sjuk, men jag vågar inte riktigt känna efter.
känns lite som en bakfylla, men jag drack inte ens droppe alkohol igår.
känns som jag skulle vilja sova, men först måste jag prestera!
PMS here I come!
:P


   
 

Av Amanda - 21 oktober 2011 22:55



Hellu hellu. har tänkt lite på livet. det händer saker som gör att man inser va livet är uppdelat i olika perioder. de går liksom inte bara rakt fram. någon kommer in i en period som jag precis har tagit mig ur. någon tänker o känner som jag gjorde då. jag kommer vara med om något som någon är med om just nu.
men de som är skönt med ju äldre man blir är att ju mer erfarenheter har man, o ju lättare vet man vilken väg som är den bästa. ju bättre känner man sig själv, och vet vad man vill, vet vilken väg som passar en själv, den kortaste eller den snabbaste. och något som man en gång tyckte var en mardröm, är numera de enda rätta. något som man inte brydde sig om då, lever man för idag. någon jag var då, är jag inte nu. det är ju lite vad man har bakom sig som gör sig till den man är. allt förändras, hela tiden. 


jag har ingen aning om vad som händer när jag har tagit examen. o då har det gått tre år igen. känns som mitt liv är uppdelat i treårs perioder. men de är väl de som gör livet så spännande.
Man ska ha drömmar och mål, men så måste man alltid ha en plan B. man kan inte leva bara för att hitta en sambo, skaffa barn, gifta sig och köpa ett fint hus. för tänk om de inte blir så. ska man sluta leva då? 



lite bilder som Mickan lagt upp på face. det va 6 -7 år sen. helt sjukt vad tiden går.


 

Av Amanda - 20 oktober 2011 23:06

 

Puss på er alla som gratulerat! ;)
nu vill ni att jag kanske ska säga att dagen har varit underbar, men den har varit ungefär som alla andra dagar :)
började i skolan kl 11 med ögonen i mikroskopen. och jag stirrade upp mig lite för första gången inför duggan imån. sen blev jag lite lugnare igen, kände att jag gjort väl vad jag kunnat. efter lunch, lite plugg o lite skitsnack tog vi en promenad i Ösregn till sjukhuset, såg ut som en slickad katt. provade på ekg, lungkapacitet o tog blodtryck. så åkte vi med sara hem, o bussen hem till ohamn. här sitter jag trött, känner mig inte alls redo inför duggan imån. o inte kan jag öva mer på bilderna ändå. och jag vet knappast vart allt sitter o 80% krävs för G? det är ju lagom att få den där ångesten nu när man inte kan göra nåt åt de. Jag som trodde att jag blvit gammal o växt ifrån de där. men samtidigt ganska lugn ändå, världen går inte under! men jag hoppas iaf jag klarar de (snälla gode gud) ! jaja verka fler som inte va 100 på de där, inte ens lärarna själva visste ju vad vi skulle kunna! så inte så jäkla konstigt att vi inte vet vad vi kan!

jaja, sen är de helg. (om man får nån helg)
får väl iaf fira min födelsedag lite till! började ju igårkväll med bio=)

Puss godnatt 

Av Amanda - 18 oktober 2011 22:56


   


 o de känns alltid lika skönt när håret är nyklippt o nyfärgat, känns fräscht!
då jag klippte av en bra bit, så kan jag inte ha nåt slitet kvar.Dessutom känns de mkt tjockare. typ avklippt sidlugg. Färgen är iaf mörkbrun, med ljusare svaga skiftningar framåt.

Produkten från matrix ger även fyllighet, volym och glans. Värt att testa! fick den dessutom av catta kan man säga! Hon är för bra!
Mycket nöjd, sålänge jag får till frisyren :) 
 

Av Amanda - 18 oktober 2011 22:45


 Denna skulle visst kunna få värma mig, hade jag ingenting emot.
99 kr. hur billigt?! 

Av Amanda - 17 oktober 2011 16:59

  
vissa dagar är lite bättre än alla andra.
idag känns som en sån dag! det typ kittlas i magen fast att jag inte är kär.
jag känner mig typ så lycklig för de jag har. nästan så man blir rädd för att falla. men de tänker jag inte vara.

jag dansade över hela dansgolvet på byttan i lördags, uppenbarligen de jag behövde! jag försöker minnas de roliga, o inte de pinsamma ;)
tror de även kan handla om att jag la mig o sov kl 9 igårkväll. vaknade som en pigg o ny människa ;)
kan också handla om att östrogen halten i kroppen är låg nu, de vet jag inte, men de kan va ;)

idag har jag köpt ett halsband för 745 kr. hade jag aldrig gjort utan presentkort, men de känns ändå LYX.
imån ska jag klippa o färga håret! känns också lyx. (man ser på bilden att de behövs)

jag är ovanligt lugn inför tentan trots att jag inte kan. himla skönt.
jag sitter här med de latinska orden bredvid mig, känns mkt bättre då!
men nu ska jag ta tag i de på riktigt.. 

Jag önskar att alla i hela världen mådde bra, jag tror att världen hade sett mkt bättre ut då.

PUUUSSSS 

 

Av Amanda - 13 oktober 2011 22:20

Hos    


129kr resp 45 kr hos stylebytyra. läser hennes blogg varje dag men fortfarande inte beställt nåt därifrån. kanske kan bli en födelsedagpresent till mig själv, kanske ;D
 

Ovido - Quiz & Flashcards