Amanda Olsson

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda - 26 november 2012 01:46

 


" Vill du äta bra och få tips på effektiva övningar och motivationshöjare? Då är den här boken något för dig. Men. Letar du efter bantningstips och annan smalhets? Då kan du skippa bodylicious."

" Vi tror inte på förbud utan vill att ni ska leva livet, men som alltid finns det ju bättre och sämre val om man nu bestämt sig för att komma i form."

" Att räkna kalorier och syssla med superstränga restriktioner är inte vår grej. Men måttfullhet och balans är det."


Citat från Sofi Fahrman.

Skulle lika gärna kunnat komma från mig. Alltså hon inspirerar och är en förebild.
Det är ungefär de här jag nångång tänkt att jag velat göra. Ge hälsosamma råd, då räkna kalorier och förbud går bort.
Jag är sjukt pepp på att läsa denna boken!!!   


Årets julklappstips kanske?? 

Av Amanda - 24 november 2012 00:10




Jag skrev faktiskt ett lååångt inlägg här igår, men så raderades de o då orka jag inte börja om. 
Kan ta en kort sammanfattning på veckan.
Måndagkväll: plugg hos Malin
Tisdag: Twilight biomys!
Onsdag: Vin hos Sara, utgång på Harrys
Torsdag: Åt med Peter på Table 20, kvällsplugg
Fredag: Ganska tråkig fredag, har typ pluggat!

Min träningsvecka är: måndag medelpass, tisdag gym + springa 15min, onsdag vila, torsdag gym, fredag medelpass
Får se om det blir nån jogging hemma i ohamnen kanske. Who knows ;)

vad har jag att säga om detta?
Twilight är riktigt bra och jag kan erkänna att jag blir lite kär! i Robert Pattinson ;)
Harrys var värt de, kom in i sista minuten gratis för att vi sprang som tokar, smålänningar som vi är! och så va jag knappt bakfull :) 

och så fick jag ut en alldeles oväntad summa pengar för semesterersättning igår.
Detta gjorde mig väldigt glad, och så idag när jag skulle betala räkningar , stod de istället återbetalning på fakturan!
Det här händer typ inte mig, äntligen lite flyyyt! =)

Imorgon kommer Daniel, Ella och Astrid hit, ska hänga med dem till IKEA sen ska vi äta thaimat. Sen åker jag med dem hem för att stanna en liten sväng i Ohamnen. 



Detta kommer bli gediget!! =) vet inte vart i hjärnan jag fann de ordet men nånstans ;)
Ha de fint!


 

Jag o mina syskon på Matildas student. Är vi lika?   

Av Amanda - 20 november 2012 00:18


...


 

Hoppas ni inte blev chockade, tycker trots allt bilden är fin ;)

Allt har sin tid.

***

Av Amanda - 18 november 2012 21:11



***


Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig, när du tar mig,
min hungrande kropp får frid, bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött



***

Av Amanda - 17 november 2012 23:01


***


 



Hej alla snyggingar!


Alltså känner att detta varit en bra vecka! Känner mig lite extra nöjd med livet av nån anledning!
Gårdagen tog jag dagen precis som den kom, och tror jag är som gjord för att ha såna dagar ibland!


Sov ut lite extra, pluggade lite, köpte lotter av catta, skrev ut massa föreläsningar på bibblan, mamsen o pelle var här, sara o jag tränade, pratade med Maulin i telefon, köpte godis. (fredagskväll, hittills alldeles för lite plugg) slöpluggade samtidigt som jag var lite social på facebook, och slutade med att jag pluggade fram till över två en fredagsnatt! Ändå så kändes livet himla bra och det var inte ens jobbigt, trots att jag typ såg klart en hel föreläsning! (tror helt klart på kompensationsteorin, efter gör vad jag känner för-dagen blev jag motiverad)
Jag var liksom inte ensam, jag var bara för mig själv :)


Ikväll har vi handlat godis på tokige ture och sett filmen cockpit hos malin. Mysmys!


Veckan har innehållit lagom mycket träning, plugg, vänner, närhet, komplimanger, skratt och mat tror jag.
Livet <3


och så var det en idag som hade hotat med att hoppa från bron i kalmar rakt ner på E22:an.
Så sa jag de att ja ibland är man ju där o vänder. Men jag tror att när det är som närmast att man ger upp, det är då det vänder. 


Jag försöker njuta av när jag känner att livet är lovely, för vet ju samtidigt att den känslan varar inte för alltid.


Puss på er







<3

Av Amanda - 16 november 2012 00:24

 


Här är mitt lilla kollage på jag o min lilla familj <3
På tal om de har jag fortfarande inte bestämt mig om jag ska följa med mami o peter hem till oskarshamn en sväng imorgon. Undra om det är någon som har tid för mig. om inte annat så är de skönt med de där lilla miljöombytet.
Man behöver verkligen de!

På tal om familjen och på tal om o fira jul, såg jag precis att jag ska jobba juldagen 7-16. blir lite pengar =) insåg också att jag inte kan fira julafton allt för länge. får väl helt enkelt försöka hitta på nåt mys med Matilda o Jonte redan tidigt. Hoppas dem vill umgås med storasyster då=)


<3 <3 <3


Av Amanda - 13 november 2012 23:36

   


Detta va vad jag bjöd på hos halv åtta hos mig!
Varmrätt: Kräftsoppa. Scones/ baguette, ost/vitlöksost till.
Efterrätt: Tobleronemousse med hallon.

Tycker det blev rätt gott ändå. Men allt kan bli bättre ;)
Tobleronemousse är lite i samma stuk som chokladpudding, skillnaden är att tobleronemousse kan va väldigt gooottt, men chokladpudding gillar jag dock inte ;)

Olivia gick härifrån som segrare! :) som sagt äran hade varit fint att vinna. Jag är lite tävlinginriktad, men det som gör det roligt. De har sagt att jag verkar tävlingsinriktad, har förnekat de lite grann, tills dess att jag kom på att jag slängde av mig fotbollsskorna och gick argt från plan den gången jag fick rött kort i fotbollen, haha.

Ha de gott o njut av livet! :D

Av Amanda - 12 november 2012 22:57



Hallå hörrni! jäklar nu har ni inte varit många här de senaste dagarna. Lever ni?

Igår la jag mig klockan 23, precis som nu, o då låg jag vaken till klockan 01. så tänker inte göra om samma misstag en kväll till. det är de värsta som finns att ligga där och vrida och vända. hoppas jag blir trött snart.
borde bli de , har ju varit på hugget idag..

I en ruta fylld av bokstäver så ska man hitta 3 ord, de första 3 orden man ser är vad man vill i livet.
Mitt blev: LOVE, WIN, HEJA
haha, kärlek alltså, något jag vill vinna, och peppa andra. YEY! :)

Idag på gymet såg jag ett par armar jag vill ha. Mitt ideal. Inte för smala, inte för stora, men vältränade. ojoj. varför kan inte mina se ut så =) Mitt nya mål!

Imån har jag halv åtta hos mig. spännande!  


 

Här är min nya kofta. gillade den, mest öppen kanske. blev jag förvånad när mamma sa att hon kollat på en likadan? haha. Köp en sån du mami! :)

Puss puss
 

Ovido - Quiz & Flashcards