Amanda Olsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda - 30 oktober 2012 23:00

 



Helloooo!
Nu ska jag för en gångs skull visa nåt som ni inte har sett på Instagram :) Här mitt fynd som jag köpte på second hand-modevisningen. En väska för 10 kronor!!  Visst är den ändå lite jag, svart o silver ;)
Får se men nångång kommer den la till användning..



Idag känner jag mig rätt nöjd med mig själv. Jag satt på bibblan, och rätt pigg i hjärnan dessutom. men vad hjälpte de mitt arbete ;) På gymet körde jag en halvtimme på crosstrainern och en halvtimme på löparbandet.
Brände dessutom över 800 kcal. wie ;) och oj va fint de satt med mat hos Olivia efter de.
Njöt av att äta upp mig igen ;)


Glömmer ibland att jobba med min självkänsla. Kan komma på de mindre bra dagar. då man skulle behöva den.
Vet inte om jag sagt de innan, men mitt motto är ju
* att analysera mindre
* lägga mindre energi på dåliga saker
* sluta bry mig om vad andra tycker

Ska de vara så jävla svårt? ;p


YEY!
Puss

Av Amanda - 26 oktober 2012 22:53

 

Skepp o hoj!
Här är johanna o jag, igen! hon la ut en fulbild på mig på facebook på min födelsedag, och så hämnades jag (med en bild hon egentligen va rätt gullig på). och så vips så låg två bilder från harrys uppe. hon ska bara veta vad som väntar henne efter lördagkvällen, höhö ;)
Här ser jag ut som en hare, men de bjuder jag på!

Ja morgondagen blir det fest hos Johanna, för att sedan gå ut o skaka rumpa!
På dagen har jag lovat en stan-runda med Saris. ska försöka hinnna med lite plugg meeed.
Söndag blir det att hälsa på hemma hos Emelie i deras hus. ska bli kul.

Igår va vi på Make up store kväll, o kom hem med mina favoritprodukter, med 20 % rabatt.
I måndags va de väldigt trevligt på modevisningen, kom hem med en second hand väska dessutom för 10 kr ;)
I tisdags hade jag väldigt trevligt då med!

Känner bara att jag lovar lite för mycket ibland. Har ju ett sketans arbete som ska in nästa vecka med!!
Som jag helst bara skulle vilja vara klar med, helst imån! så att jag kan andas ut lite sen ;)
men så blir inte fallet.
Men som sagt, viktigt att ha roligt med!!
Känner att mitt belöningssystem bara inväntar dopaminet i högsta hugg ;-)

Fy tusan vad jag ska unna mig nåt fint när arbetet är inskickat, om det så blir sexiga underkläder, haha, underkläder behövs då mina bh:ar går sönder och strumpor försvinner och trosor tar slut alldeles för snabbt.

så de så.
Godnatt önskar nya pensionärs-Amanda som börjat dricka kaffe för att bli pigg och längtat efter sängen redan strax över åtta en fredagskväll som denna. japp, det är väl de som innebär att vara 24 ;)
Godnatt


Av Amanda - 24 oktober 2012 22:57

 

haha. gillar på nåt sätt den här bilden trots att den blev så ful. Den fångar liksom rätt ögonblick.
Man ser ungefär vad jag tycker om kaffe.
Men hade det funnits ren koffein på burk så hade jag köpt de ;)

Ska dock erkänna att det inte va såå farligt, de gick ner. Vad gör man inte för att bli pigg liksom.
Det va behövligt. Och med de säger jag gondatt för nu är klockan 11 och jag har tänkt överleva en heldag imorgon på bibblan!!

Puss på er

Av Amanda - 22 oktober 2012 17:39

 


Hallå hallå! Tänkte köra en snabbis här idag.
Idag är min utnyttja tiden väl-dag. Gick upp o plugga en stund. Varit på lektion för och eftermiddag och hann gå till gymet på lunchrasten. + att jag hann fixa min tvätt som låg i tvättmaskinen.
och när jag kom hem blev det disk och nu tar jag en 5 minuters-blogginlägg.

Ska snart på modevisning då Johanna (pinglan till vänster på kortet) ska gå som modell av second hand-kläder.
Ska bli kul o se =)

Ni som tycker att jag skryter och alltid ska verka hurtig.. så kan jag också tala om att jag hade en TV kväll igår. Det blev Solsidan, Hellenius hörna, och två avsnitt av ensam mamma söker. haha.
Kollade dessutom på fråga Olle och Livet är ett skämt i lördags med Daniel och Ella.
Haft en riktig TV-helg med andra ord . Inte riktigt likt mig =)

Nehe, nu plingar snart Sara på här!
Vi hörs. Puss puss





Av Amanda - 17 oktober 2012 00:05



Ska lägga ut receptet på vad jag bjöd på förra veckan! Så jag får de gjort=)
Dock va de inte med i halv åtta hos mig så jag får leta fram nåt mer smaskigt!


1 kg Kyckling
3 dl grädde
1 dl Mango Chutney
1 tsk sambal olek
1 msk curry
1 vitlöksklyfta
salt
1 banan
paprika
cashewnötter


Dela kycklingen i bitar, stek lite och lägg i en ugnsform. Vispa grädden lite lätt, blanda i Mango chutneyn, sambal oleken, curryn och en pressad vitlösklyfta och lite salt. Vispa ihop lite.
Lägg banan, paprika och cashewnötterna över kycklingen och häll sedan över gräddblandningen.
In i ugnen på 200 grader i 20 min.
Jag hade ris och grönsaker till.

Svårare än så va det inte =) Men gott!!



****

Av Amanda - 16 oktober 2012 23:36

  


Hallå mina små gullefjun!


Det löste sig med pengarna btw, jag är numera rik, haha för att va väldigt optimistisk, ohja jag har tak över huvudet inatt med;)


Idag började vi med lite lätt variant av halv åtta hos mig. Vi kör med tvårätters. och vi lägger 50 kr var i potten=)
Sara var först ut med heta räkor och hemmagjord daimglass! MUMS!
Imorgon är det utgång som gäller. Blev ingen utgång på lördag o nu är de dags, nu gäller deeee!
På torsdag kanske det blir gesellutdelning med Catta!


Det bästa med att plugga är att man kan vända upp och ner totalt på helg och vecka. Gör mitt bästa med att hinna plugga enligt mina planer. Men det är viktigt nu i höstmörkret att man har nåt att se fram emot, varje dag!
Igår såg jag fram emot att träna. Idag såg jag fram emot att träna igen, och middagen hos Sära.
oh jäklar vilken träningsvärk jag har i min ruumppaaaa! De känns fint!


Detta kändes som en bra dag redan när jag vaknade oh så rätt jag hade. Min lärare sa att man ska tänka en positiv tanke de första man gör när man vaknar, och en när man ska sova. Så mår man mycket bättre :-)
Visst att jag fick ha en jäkla pli på mig själv när jag satt där med plugget o jag tvingade mig plugga ngn timme till. men de gick.
Ska tänka nåt positivt nu innan jag somnar så känns de som hela veckan kommer bli fin den!


Puss på er




 

Av Amanda - 15 oktober 2012 00:37



Alltså.
Man ska åka bussen hem men i automaten står det "uttag för stort" när jag ska ta ut 100 kr.
Första gången i mitt liv typ som jag inte har med mig min internetdosa.
Fick låna pengar av mamma annars hade jag inte kommit hem ;)
Tack mamma!


o sen kommer jag hem o ska kolla på datan hur mkt pengar jag egentligen förde över till sparkontot.
För det är där jag hoppas pengarna ligger;)


Så står det på min internetdosa " Byt batteri"
Amen tack, det betyder alltså att jag är fattig som en kyrkråtta, tills dess att jag bytt batteri.
Bara det att jag har typ 20 kr sen bussen i kontanter som inte lär räcka till batterier.
Vilket betyder att jag inte har råd att lösa ut mig själv.


20 jävla kronor till den 25e?


Detta måste ju nästan vara höjden av Lyxfällan-problem.
Jag har för lite pengar för att sätta över pengar från sparkontot.


Dagens ilandsproblem !!!






***

Av Amanda - 12 oktober 2012 00:56




Jag vill ha någon gråmelerad varm gosig kappa!
Kan tänka mig att denna kan vara snyggare på!
Titta in www.erikalindblad.blogg.se . Den ser ju riktigt go ut och så en vinröd halsduk till. YEEEY!
Bara det att problemet är väl att den inte kommer värma tillräckligt i vinter antar jag. buu.

Grejen med att sitta uppe nu är att jag egentligen skulle komma på vad jag ska ha på mig på dopet och kom o tänka på en vinröd blus med pärlor på kragen. Undra om den finns kvar i butikerna.
Har även tvättat, renbäddat sängen, diskat och letat fynd i min garderob..
Imorgonkväll blir det visst jobb igen, pengar, yeey.

Iaf så har jag bjudit på middag ikväll med liten dessert.
Kycklinggratäng, recept bjuder jag dock på senare :)
För det va rätt smarrigt!

Godnatt



Ovido - Quiz & Flashcards