Amanda Olsson

Alla inlägg under maj 2011

Av Amanda - 31 maj 2011 19:53

Lite bilder från mammas kalas...



Mamma.
  
Romme ger slängpussar :)    ..................... och han äter taco :)
    


vi gick ut o busade..
    


mammas födelsedagspresent av romeo, två fina små blommor!  och våra skor =)
    


han jagar mig, söööting :)
  
vilken liten plutt som börjat med kalsingar :)
 
Ingen annan ville vara med på bild så därför fick den sötaste av oss alla va modellen   


Idag har vi typ slutat skolan. känns så jääkla skönt, samtidigt som de känns lite tomt =) tentan är skriven, wikipediaprojektet är redovisat.
visst vi har ett självtest kvar, o lite komplettering, men de ska gå ganska snabbt sen tar jag trots allt sommarrllllov :) wiiiie.


Puss puss

Av Amanda - 29 maj 2011 23:54


Ville bara säga Grattis mamma på 47årsdagen! (haha oj jag höll på att skriva 37, ta de som en komplimang mami)
jag har typ levt halva mammas liv :) 

det va skönt att komma tillbaka till verkligheten idag. sakta men säkert så är jag tillbaka :)
en sak ska jag lova mig själv, hur piss tentan än går imån, så ska jag gå nöjd därifrån. för nu har jag gjort mitt bästa. o nu vill jag skaffa mig ett liv.

Godnatt!

 

Av Amanda - 28 maj 2011 00:46


Godnatt! :)


Efter bara halva csn denna månad fick jag komma på nåt billigt "motivationsmedel" idag. vad passar bättre än choklad när man har mens, man tenta pluggar och det är fredag! ;) o jag tror att det hjälpte.
Sen va jag ute o gick med Sara en stund, de behövde jag! att vara socialt isolerad minns jag från den första kursen att det är lika ohälsosamt som att röka 15 cigaretter per dag. viktigare än vad vi tror!
hjärnan höll jag igång till halv ett iaf, fy tusan vad jag är slut nu, så nu är det läggdags!



Den va god, men inte överdrivet!

  förresten
så tänkte jag på en sak när jag hade så satiken mensvärk. hur kan det göra så ont för att få ut en liten äggcell? och för det andra, jag har ju typ bara runt 200 chanser på mig att bli gravid, o jag har inte ens pojkvän. jag vill inte ha barn just nu, men de är ju nästan så man blir lite stressad ;)

Av Amanda - 24 maj 2011 23:57


Min fina mamma gav mig ett tårtfat häromdagen. De till höger:) det va fint så jag ville ju ta emot de. men jag gör ju typ aldrig tårtor. okej ärligt talat har jag nog aldrig gjort en tårta. men så försökte jag ta fram mitt kreativa tänk. o kom på att visst har jag sett på en blogg att de gjort nåt fint med ett fat. och titta vad jag hitta, på www.beatas.se . fint. undra om de går göra nåt sånt. älskar såna där personliga saker också, som bokstäverna. och såna saker som betyder nåt. och minnen som en fotovägg. och fina citat. köpte ett litet hjärta häromdagen med. hjärtan är fina:) ja tårtfatet..
men jag har ingen stans att ställa de. och undra vad mamma tycker om de ;)


        
på tal om annat. så saknar jag alla er fina människor där ute. åh ni får inte tro att jag glömmer bort er :)
åh,  lilla Romeo. åh jag saknar den lillskrutten <3
jag vill att han en gång ska säga att jag är världens bästa moster, haha :) 

ibland känner jag mig som en egoist när jag väljer att hinna med mig själv innan jag hinner med andra :(


Puss o godnatt

Av Amanda - 24 maj 2011 23:33

När hon väl skriver kan hon inte skriva nåt roligt då tänker ni. men grejen är att de händer inget roligt i mitt liv just nu, kan låta tragiskt, men så är det haha.
Dagarna stavas PLUGGA. i paus mellan två föreläsningar sprang jag o köpte busskort o puder idag, andra pausen så diskade jag. och åt. ändå så börjar jag bli mer taggad nu. jag är där jag ser att det kan löna sig.

som ni vet så fäller jag en herrans massa hår. men häromdan blev jag nästan rädd, ni ska se på sängen när jag vaknar.fya så jag måste försöka stressa mindre, sova mer, äta bättre.
iaf fick jag ihop en del frukt o grönsaker till dagens mål. de sista dagarna har de liksom typ vart slut. o sånt gillar vi inte. tack daniel o ella som hämtade mig på väg till maxi=)


visst ser de gott ut? smoothie med banan, jordgubbar, advokado, kiwi.

det var gott!

  

   och taco som man aldrig tröttnar på! så himla enkelt!

Puss puss!

Av Amanda - 21 maj 2011 23:38

Hej hej. vilken lördag. idag önskade jag att man faktiskt skulle kunnat vrida tillbaka tiden en vecka. då va det så kul. idag har jag inte gjort annat än o pluggat, jo jag har vart ute o gått en halvtimme. och ätit mat. okej nån liten paus på facebook, men ändå. disken bara ligger där o tror att den ska tas av sig själv. jag har prioriterat bort den till fullo.
idag när jag va ute kände jag grilllukt, nu hör jag fest, förut såg jag gotlandsbåten, jag bara känner sommar. jag skulle bara kunna åka ut till vattnet, kolla ut o bara tänka, bara va, bara njuta. de skulle vara rätt skönt. helst ligga på en strand så man blir så varm så man måste i o ta ett dopp. känna frihet.
nu känner jag mig ganska så instängd.
ja idag känns de iaf lite bättre. man kan inte mer än att göra sitt bästa.
o de är inte låångt kvaaar..
o dessutom jorden har ju inte gått under. o mamma jag lever =)

Men nu ser jag fram emot att sova! ska bli sköönt!
Godnatt!


förresten så kan jag inte överföra bilder från telefonen, de står att man måste installera om itunes, jag gick in o uppdaterade allt men hur gör man?

 

Av Amanda - 19 maj 2011 23:59


jaa. bara för att jag typ hatar datorer o allt annat tekniskt så blir det ingen bild idag. de står att jag ska installera nåt först, o vem har tid med det. men det är ju inte de största problemet i världen. men däremot idag när min jävla labbrapport inte va sparad på datan. 3 timmar åt hell. för jag hade ju all tid i världen jovisst. kände panik innan över att jag inte kommer hinna allt det jag borde/ska om jag nu får säga de, på typ 10 dagar. oj fan 10 dagar, helt sjuuukt. detta går inte!!!!!!!!
ja labbrapporten va ju bara att göra om dåja! hann desto mindre med wikipedia idag. och så va jag självklart sekreterare imån på litteraturseminariet. och så va jag naturligtvis tvungen att se på en föreläsning jag tänkt vänta på till uppgiften skulle in. usch jag har inte klagat innan speciellt vad gäller skolan. det är verkligen de bästa beslut jag tagit att sluta netto o börja plugga.
men dessa två veckor alltså. jag får inte ihop de!
Igår grät jag av ångest/panikkänsla, och idag gjorde jag likadant. som om de blir bättre. innan var jag så lugn. inte nu längre..
men de är ju snart öööver.



har märkt hur man ser på mig att jag är stressad:
- ringer någon svarar jag ofta kort
- jag kan fråga vad klockan är mitt i ett samtal
- jag kan stå upp o äta
- jag tar upp plugg istället för telefonen i bussen
- jag blir frustrerad så fort ingenting händer
- jag blir känslig för ljud (ja tjatar nån blir jag skitirriterad)
- och jag är ännu mer inne i min egna lilla värld än vanligt
och så suckar ja ofta och andas tungt.hjärtat slår snabbare.


ja visst de kanske inte är så farligt
, o jag vet med att de inte är hela världen om jag får en omtenta, eller något till sommaren. men jag vill inte misslyckas o jag hatar när jag inte känner att jag har nån kontroll. jag har tappat den, men jag kanske finner den igen.

Nu vet ni. jag hoppas ni har tålamod till att jag svarar "jag hinner inte" ett tag till.

det va de nu ska jag sova så jag orkar med hela fredagen!
Godnatt!!

Av Amanda - 16 maj 2011 22:40

  

  

  

  

  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
Bilderna talar för sig själva, haha

Ovido - Quiz & Flashcards