Amanda Olsson

Alla inlägg under juli 2011

Av Amanda - 29 juli 2011 00:48

  

Godnatt! är trött. ska sova. sköönt. tänka bara lägga ut en bild på mitt nya kortare men fräschare hår. varför ser jag alltid vinögd ut på kort? ögat längst bort.
och varför är jag så blek när det är sommar? fick lite färg i början, men nu ser jag vinterblek ut igen. är väl så att man jobbar o står i o inte ligger o latar sig på stranden helt enkelt! ;)

ska jobba en massa nu. på 13 dagar så är jag ledig endast EN dag. men jag säger som min jobbarkompis. är man ledig slösar man bara pengar :)

hoppas hinna med nåt kul ändå. Igår tex åt jag typ skitgod grillbuffe. och sen va jag vid hamnfestivalen o tog en svängom.

vi säger väl så. jag säger det igen. Godnatt :)

Av Amanda - 26 juli 2011 00:35

  
Gokväll!
idag är jag en människa igen, nu känns de bättre=)
här kommer en bild på mig sen i lördags. (Olivia skicka över dem andra snart dååe =))
på tal om bilden. här ser man att mitt hår har börjat bli långt. ser tjockt ut o ungefär så som jag vill ha de. men vet att de inte riktigt är så in the reality. imån ska iaf klippas och tror catta ville ta av en bit. det behövs ju, men klart jag vill ha lite fräscht hår igen!


Vi kom till sara då i fredags. hon bjöd oss på värsta fina maten, räkor med massa smått o gott. hon va inte nådig:) vi satt och åt gott, drack ett glas rött eller rose, och pratade tills vi blev för trötta. mysigt att träffa dem igen!
lördagen började med shopping på stan och så lite mat. kom hem o såg en film. den va inte allt för peppande men iaf :) sen hällde vi upp vinet, och gjorde oss klara för utgång. ute stampade man bort en massa kalorier, haha, för dansa kunde man typ inte, too much people för det. men det va kul att komma ut nån annanstans. hem tog en lång sovmorgon för att fika med olivias käre vän som jag träffade på hennes fest.
vi hann med en del trots allt. dessutom fick vi som hotellfrukost två mornar. jo man trivdes där =) tack för en bra helg!

Av Amanda - 25 juli 2011 00:26


Hej hej.
ska börja säga att helgen har varit bra, mycket nice! kommer lite bilder senare.


idag däremot. har det inte alls känts så bra.
började med att kolla på nyheterna om norge. det är så fruktansvärt. har svårt att förstå vad som hänt, men tar ett tag tills jag kan ta in något utav de. när en överlevande berättade så rann en tår. att det finns människor med så mycket hat, att förstöra o ta livet för så många oskyldiga människor. så hemskt, så vidrigt.



ja o efter de har tårarna bara fortsatt rinna. jag har känt mig deppig ikväll. va längesen nu de kändes så här jobbigt, men av erfarenhet vet jag att de blir bättre. ibland hatar jag att ha mens. jag vet att den sätter total sprätt på mina hormoner, och jag gråter av egentligen ingen anledning. jag känner mig ful, äcklig, fet, ensam, som om ingen tycker om mig, konstig, o allt sånt samtidigt. dessutom ganska egoistisk när man sitter o tycker synd om sig själv när 90 människor + har blivit mördade i norge. jag vet att jag egentligen har det jäkligt bra, men det spelar liksom ingen roll. vad fan gråter jag över?

människor tar för givet att har nåt speciellt tråkigt hänt precis så är man ledsen. och efter en viss tid så är man inte ledsen längre. har någon anhörig gått bort eller en nära vän försvunnit, måste man vara ledsen till en början, sen efter en viss tid ska man inte längre sörja?. när jag hade ätstörningar så frågar alla omkring hur man mår när man gått ner 10 kg. har man börjat gå upp igen så " ja då mår hon väl bra? " vill bara komma fram till att så många ser bara utåt sett hur en person "borde må" . jag menar inte att jag mår dåligt annars. men bara för att jag ler behöver det inte alltid betyda att jag är lycklig? och trots att jag utåt sett just nu har det väldigt bra (bra vänner o familj, pengar, lägenhet, trivs med jobbet) , så kan ändå allt kännas skit.

jag vill så gärna vara den glada tjejen som har mycket att ge. men bara för att jag inte alltid är glad behöver det inte betyda att jag är sur, jag kanske bara känner mig totalt misslyckad. och det kanske är som min mamma säger, att många idag mår dåligt över att dem egentligen just har det för bra.
men jag tror iaf ändå man måste tillåta sig själv till att vara ledsen när man känner sig de. och gråta tills tårarna tar slut. för då känns allt så mycket bättre efteråt. nu är jag rödspräng i ögonen och näsan torr av alla snorpapper. och ja, nu känner jag mig mycket starkare. skönt att berätta för någon, nån av de som känner mig bäst. jag kanske är konstig, eller så kanske det finns en massa som känner likadant men inte pratar om de? nä nu ska jag sova och imorgon hoppas jag att jag känner mig lika glad som jag gjorde innan.
 o nej det är inte meningen att ni ska tycka synd om mig nu. utan mer att ni ska förstå hur verkligheten kan se ut.


Godnatt



Av Amanda - 20 juli 2011 18:17


   

Titta vad som låg innanför dörren när jag kom hem! bläddrade genom den lite snabbt. insåg att de kommer bli en del senapsgult /lejongult? i höst. har aldrig riktigt gillat den färgen. minns att jag har ett linne i de liggande nånstans knappt använt. men dum som man är, så lär man väl lura sig själv till att tycka de är snyggt när butikerna är fulla av de sen. om inte annat tyckte jag en väska kunde va fint i de. bara de inte blir för mkt :)
varför hittar jag bara en jäkla massa väskor, skor ja accessoarer nu för tiden för?
sen verka de va mycket jordnära färger, brunt, beige, och konjaksbruna accessoarer.

lär va kul att köpa de om ett tag. men tänker inte låta de bli höst än.
Nu är det sommar o nu lever vi i nuet   

Av Amanda - 19 juli 2011 23:10


hej o hå! blev en tripp till kalmar idag för att klippa mig. men blev istället catta som fick sitta i stolen o jag som fick leka frisör. dagen blir inte alltid som man tänkt sig ;)

tog på mig så sköna kläder. men så går man och blir uppsvälld i magen typ som häromdan (se nedre bild). o då känns kläderna banne me inte så sköna längre och man känner sig inte direkt fin. det är inte alls kul o jag har tröttnat på de. tror jag ska testa med ibs-droppar. se om de hjälper, då de inte bara kommer efter laktos. har en del symtom som stämmer med IBS mage o de är liknande laktos. blir värre av stress. har dock inte känt mig stressad sen sommarlovet. man ska också undvika för mkt fibrer, o märkt att jag blivit uppsvullen efter att jag ätit äpple vilket är mkt fibrer.
nu börjar jag trots allt bli lite stressad då jag måste sova nu!



   
 Lite komiskt är också att en tant på jobbet häromdan sa till mig:
" Jag ser att du är med barn! "
haha. ändå hade jag en stor klänning och då va inte magen sådär :P

roligt är också att en gubbe faktiskt körde runt på mig i en rullstol. men ibland känns de faktiskt som om vi skulle kunna byta roller. kanske han som skulle behöva ta hand om mig :)

LÅT MIG VAKNA IMORGON! ingen som väcker mig.
godnatt!

Av Amanda - 18 juli 2011 20:56


         
  


 
( bjuder på en jädrans snygg bild på mig med fakesmile. solglasögonen åker på när jag ska skära lök!! ) 


Tjoho! som ni ser har jag lagat en massa köttbullar, eller av 1,5 kg. tycker inte de såg så jättemkt ut ändå, men räcker nog några portioner ;) första gången jag gjort hemmagjorda köttbullar helt själv! rätt stolt   
blev lite inspirerad på jobbet häromdan, o de va visst inte så svårt, eller jobbigt. smakade gott gjorde de med. kryddade med salt, svartpeppar, paprikapulver och grillkrydda.
tänkte bjuda matilda på middag imån då hon blir själv hemma lilla plutten ett par dar ;) men hon jobbade visst, men hon skulle hit o hämta några. fan henne om hon inte säger att dem är godare än mamma scan =)

Av Amanda - 16 juli 2011 22:18


Gokväll gokväll!
nu är helgen slut och veckan rullar på. okej, de känns så för mig iaf ;)
det är lördag o jag har jobbat o ska upp o jobba. jag har precis diskat, och jag hör inga skrikandes festande människor utanför. har ätit lite, o ska snart med bussen till bockara. Är det verkligen lördag?
har varit ute o gått med sara en sväng, behövligt!

här är mitt nya cravings. om man nu får uttala sig så när man inte är gravid =)
vaniljyoghurt
flingor (paulins, fullkornsdinkel med kanel) . har endast 0,5 g socker /100g. trodde inte att det fanns nyttiga flingor som smakade flingor, men se där =)
kanel
valnötter
nektarin

det är riktigt gott o blandat, smakar så gott!
äter bara alldeles för mkt vaniljyoghurt. en smoothie där, en tallrik yoghurt där. blir både dyrt o inte så värst nyttigt vad vi kommit fram till idag ;)
jaja de är gott!
o nej de smakar inte alls samma med naturell yoghurt! =)

 

Av Amanda - 15 juli 2011 00:09


      
får visa lite shopping på begäran ;) tog mig en tur till staden igår. ensam gick jag då jag insåg att alla andra va upptagna med jobb o sånt. men de är skönt ibland att strosa omkring i sin egna takt. va ute efter nån sommarklänning typ. och kanske nån bikini. gick först i stan hittade ingenting. det enda som blev köpt va lite concealer. men Hansa city räddade min dag=) bikini, blev visst en mingrön , men kanske kan de va fint den dagen jag är brun. kostade inte mkt mer än 58 kr. Klänningen från HM 99 kr. Skor från skokällarn 250 kr. Dessa sara o jag blev lite förälskade i sist. o nu va det halva priset så det va väl dags att slå till =)
köpte även ett par tofflor till jobbet som inte blev med på bild. men ni kankse inte är jätteintresserade av att se dem, eller? haha

ja OCH så va jag i kalmar idag igen. regnade ju som tusan här och hoppades på lite bättre där. men där va det nog ännu värre. blev en hel del inhandlat från city gross iaf. men jag glömde fan toapappret. skit med :P
tjohej!

Ovido - Quiz & Flashcards