Amanda Olsson

Alla inlägg under december 2011

Av Amanda - 28 december 2011 02:03


 

 
Min gamla klass skulle träffas på juldagen, o då jobbade jag. så idag lite innan sju såg jag att de skrivit om att träffas klockan åtta ikväll. har inte träffat dem på år o dar. det blev bara jag jenny o kristin, men de gjorde absolut ingenting. impulsivt blev de, o trevligt vart de!


pratade bland annat gamla minnen, och det är konstigt att även töserna från den klassen kommer ihåg mina knäppa kommentarer, och alla roliga bilder vi tog!


men så är det även mycket jag inte kommer ihåg, vilket är ganska tråkigt.. 
det enda man har kvar i livet slut, är dina livs minnen och erfarenheter.



godnatt 

Av Amanda - 27 december 2011 00:43


                                                                    

 
Det va julen de. den va mysig, trots att jag fick sitta själv o kolla på kalle anka ;)
gud va fort julen går över..


Pusspuss 

 
Av Amanda - 24 december 2011 02:30



  


 God jul mina vänner, nu är det julafton!!
har slagit in tre ynka klappar ikväll. matilda har den fjärde. kan tycka att jag borde köpt nåt mer till Romeo. men han får nog många julklappar ändå. så det är väl roligare om man nån gång kom med en överaskning då man inte ger bara för att ge. iaf är det ju tanken som räknas :)

och på tal om ingenting, så vann jag ingenting på uppesittarkvällen.

Första julafton jag kommer vakna upp själv hemma, men de ska nog gå bra=)

Pusspuss! 

Av Amanda - 23 december 2011 02:51




Hellooo! nu är tentan gjord. den känslan är alltid lika skön. o ännu mer nu kanske då man får lite julledigt. o julkänslan börjar allt mer infinna sig. nu sitter jag liksom uppe halva natten, bara för att jag kan. lyssnar på lite julmusik, och provat lite kläder, för att se vad jag kan ha på mig på julafton.
borde slå in några paket, men får nog vänta tills imorgon, tror inte jag har nån tejp hemma :)
känns skönt att vi som sagt inte ska ge paket till alla syskon o sånt i år, = mindre julstress!

oh nu känner jag mig så glad. det ska bli så roligt att fira jul i år. vi ska ju börja imån med uppesittarkväll hos daniel och ella. myyys. jag ska vinna färgfemman eller nåt, så äre bara.

känns så kul att pappa ska komma o fira hos mamma med.
det är ändå nåt speciellt med att ha alla samlade samtidigt.
<3
och inte nog med att jag tycker om min familj så tycker jag om peter andreas ella o ylva också.
men dem tillhör ju oss=)



Här får ni lite bilder från Ginas lookbook. tro det eller ej, jag har valt bort silver för att vara riktigt guldig i år.
Jag hoppas jag får komma in hos mamma, vet inte om jag passar in i hemmet, hahah ;)

 

Pusspuss 

Av Amanda - 21 december 2011 23:10


Hello. eftersom jag suttit i min egna lilla bubbla nu i några dar, så har jag mest suttit i soffan. usch det är de mest jobbiga med tentatider. man lever så isolerat. o sett ut som ett ras. o de mår ingen bra av:P

eftersom jag faktiskt fått några sms med frågor på vad jag köpte i ullared så slänger jag upp en bild jag tog när jag lagt allt på sängen (de gör jag alltid med nya grejer) så kul o se allt:)

nu ser man ju inte så bra. men de är typ..
- en del köksgrejer, som fiskars knivset
- en del hygiengrejer, som hårspary o värmeskydd från tresemme, för 59kr, annars köper jag alltid bara hårsprayet för 89 kr =)
- en del skolgrejer och en pärm, hej ordning o reda!
- lite godis, mums
- lite bebisgrejer, strumpor och en sjal med stjärnor på till mig
- enkellakan, ramar, två hjärtan-skålar, en ljuslykta, en lampa

ni får nöja er med denna bild, kanske visar nåt lite bättre senare :)

Nu får ni allt hålla tummarna för mig imån!
Puss godnatt

 

Av Amanda - 20 december 2011 18:37



inte till julafton.. men då julen börjar för mig :)


 Tjoho! 
 nu är de en massa plugg, o för tillfället känner jag mig lite omotiverad.
jag vill få julkänslor, och inte sitta med papprena framför fejjan o nöta in.
men jag har ju haft tid på mig, och jag vet ju de, så jag ska kanske inte klaga. men visst kunde ju tentan vara i fredags då eller nåt=) och ju mer man lär sig, ju mer vill man ju kunna. jag vill ju kunna de här, mycket saker är ju jäkligt intressant! jag har lite prestationsångest med andra ord...

sen igår satt jag från 11.30 till ca 12 på natten. med inte så många pauser. jag tror faktiskt att plugg är lite som träning. att överkompensationsteorin gäller och att vila i form kanske kan va de bästa =)

jag har inte ens köpt något nytt att ha på mig till julafton!
jaja, fira jul hinner jag väl.. 
nu ska jag plugga lite igen, för visst fan vill jag kunna de häääääääääärrrr....

hej hej=)

 
Av Amanda - 15 december 2011 22:36



Hohoo! gårkvällen slutade med en laddad amanda, high five med polisen och max hamburgare. herreguuud, men de va rätt skoj. och har man roligt, så behöver man aldrig ha ångest. ny regel.


bilden är på mig igår, håret  uppsatt på ena sidan, fjäderörhänge, röda naglar och vit transparent grej med spets neråt. Amanda looks like Malin Åberg ;) tröjan har jag tom fått från henne, snäll som hon är.


Mamma undrade igår vad jag menade med min rubrik: "om någon bryr sig, haha"
Då tänker jag som så att jag känner mig rätt fjantig ibland som lägger ut bilder på mig själv och allt de jag köpt. o då kan jag känna som så, att vem fan bryr sig, egentligen. men andra dagar tycker jag bara de är kul, o dem som inte bryr sig behöver ju inte kolla.
ni som känner mig vet ju ändå att jag inte bara är ytlig.


men vad vill ni att jag ska visa i bloggen då? kanske inte behöver fokusera på att varje inlägg måste ha bild ;-)


ibland är de bara väldigt skönt att skriva av sig lite också:) 


 Pusspuss

Av Amanda - 14 december 2011 12:42

     



Kan nu inte sätta upp den kortaste sneluggen bakom öronen längre..  får se när jag tröttnar på kort hår, men än så länge känns de som ju kortare desto bättre ;)
och så visar jag min nya väska, har helt enkelt bytt ut min plastpåse mot denna!
Nöjd tjej! :-)



Ikväll blir de ju att slå klackarna i taket.. antar jag..
o ska hinna med en hel del innan dess, så bäst att sätta igång! 

Ovido - Quiz & Flashcards