Amanda Olsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Amanda - 31 mars 2012 11:34


 

Ser ni hur gott de här är? Nybakat bröd, finns de nåt godare?
Har tryckt i mig alldeles för mycket, känns bara som jag kommer bli en enda stor deg snart, haha
 

Min träningsvecka:
Måndag: endast vardagsmotion
Tisdag: 2 långpromenader (2h sammanlagt typ)
Onsdag: Sprungit intervaller i 40 min + lite styrketräning
Torsdag: Promenad 30 min x 2
Fredag: Medelpass (45min), gå 30 min

och man ser på min stegräknare att jag rör på mig..  inte så att jag behöver oroa mig, jag kan äta med gott samvete. ändå så fick jag känslan av att vilja gå till gymet idag.. o känner mig slö när jag suttit här o "latat mig".
jag är rädd för att ju mer man rör på sig ju mer känner man att man borde röra på sig, men jag är mest bara en rastlös själ.. o jag tar oftast hellre en promenad än o glo på ett tråkigt tvprogram..

Jag kommer aldrig tillåta mig själv att bli anorektisk igen,
jag är bara rädd för ibland att vissa saker kan stiga mig över huvudet..
det skrämmer mig lite att "jag vill" till gymet efter jag suttit här..
men jag hanterar de, så va inte oroliga mina vänner..

Det jag mest vill säga är att: Ibland är man inte alltid duktig för att man gör något som folk anser vara duktigt. För ibland behöver den personen anstränga sig för att tillåta sig själv att inte följa sina egna råd om vad den borde.
Ibland behöver man släppa lite på kontrollen.. 

Jag mår bra, de har jag nog bara lite svårt för ibland, och ska bli bättre på, att släppa på kontrollen.. 
 

Av Amanda - 29 mars 2012 23:20


 

O nu har jag blivit faster, så himla kul! Så fin hon är lilla Astrid som låg i Ellas mage fram till idag.
All lycka till dem!
Började lyssna på "Välkommen till jorden" och så kom tårarna.
Tänk att skapa en helt alldeles egen liten människa.

<3 

 
Av Amanda - 28 mars 2012 22:20



Tjoho! åh vad dagarna sticker iväg.. har man inget att göra så skaffar man väl sig nåt att göra, de är väl så.

Tänkte visa vad jag köpt för byxor, kolla ner =)
Har faktiskt även funderat på den blusen, men de känns lite för mkt jag.
Tycker den lila är fin. och komiskt att jag faktiskt satt o tänkte någon dag innan på om den lila skulle kunna vara fin till de mintgröna, om man känner för att vara lite färgglad i pastell i sommar.
och så har Gina Tricot matchat just så. men jag vet inte.
Vad tycker ni om färgkombinationen?

Är iaf nöjd med byxorna, såg att de va slut sist jag va inne.=)

Nu ska jag duscha, o sen hoppar jag väl i säng. Sen efter tentan har sova blivit min nya grej verkar de som.
När klockan är typ halv nio o jag längtar till sängen, då vet jag inte vad som är fel! :)




  

 
Av Amanda - 27 mars 2012 21:12



Denna bild tog jag idag från min middagspromenad.  Några sekunder senare såg de inte lika snälla ut kan jag säga. jag sprang rätt fort därifrån ;)


Fy tusan vad vi gått idag! En timme med Olli o Saris och 40 min gick jag i solen med musik på dagen. och varit på maxi, fan vi går ju hela tiden, springer upp o ner mellan köket o lägenheten.
Mina steg på stegräknaren förklarar varför jag har ont i benen och varför jag är helt slut, hade jag inte lagt i en tvätt så hade jag lagt mig i sängen nu.
Imorgon vill jag helst inte röra mig en meter. Åh vad jag vill köpa mig en cykel, jag måste bara ha en!
och så en lite mindre tv som inte behöver stå på golvet. de skulle jag faktikst kunna lägga skattepengarna på.
Tusenlappar som man inte trodde att man hade är alltid välkommet!! =)


Imorgon är de plugg till min omdugga som gäller, inte så peppande, men de går..
Jag  vill typ ligga ute i solen o bara njuta.. igår blev de en cider, ibland får man se till o göra de som får en att njuta lite extra av livet.. igår va jag, Malin, Olivia och Sara på bio med. Hunger games. Den va bra o de va mys. 


Jag är en lyckligt lottad tjej, så varför inte njuta av de :-)


Gokväll.. 


Av Amanda - 25 mars 2012 17:38

   


Ja tack! =) 
varför skulle döskalle-armbanden va slut nu för..
www.stylebytyra.se 

Av Amanda - 24 mars 2012 23:21



Nu är tentan skriven och det är alltid en otrolig lättnad. Man kommer ut ur bubblan som man levt i i ett par veckor minst.  tentaperioder gör en lättirriterad och nu kan man andas ut lite.
och de är precis vad jag gjort denna helg. Andats ut.
Umgåtts med nära och kära. Träffat Sara två snabba timmar <3

Har invigt skinnjackan och conversen. Välkommen våren! =)
Imorgon ska jag nog tillbaka till Kalmar, för tro mig jag tycker om livet som jag har där med.
Ibland blir det bara lite för mycket med allt vad skolan innebär, och då är Oskarshamn en bra paus från allt.

Jag hoppas att mina kära vänner vill festa med mig en annan kväll=)
för ikväll orkade jag inte.

Puss.


 

Av Amanda - 16 mars 2012 23:47

 

Kladd? nähä de är tentaplugg! Det är ju förklaringen till hjärtsvikt. Hänger ni med? :) 

Av Amanda - 16 mars 2012 11:34




Mina underbara små bebisar! Romeo ville ha en likadan rosa klänning. så jag undrar om det är gudmors plikt att fixa de. undra vad mamma säger då, haha :)


Jag har fått sommarjobb! tjiho! Blir en sommar i Bockara o Oskarshämn.
Hänga på äldredomsboende o mysa med bebisar är vad sommaren har att erbjuda :) Trevligt o mysigt.
Ska faktiskt bli rätt skönt o va hemma lite, hinna umgås med dem man annars inte hinner med. Sola o fika o sånt som hör sommaren till.
Men så hoppas jag att de händer nåt alldeles oväntat också. En resa till London kanske, någon?
Jag vill att de händer nåt, WOW!

Åter till tentaplugg! heja heja!

Puss
 

Ovido - Quiz & Flashcards