Amanda Olsson

Alla inlägg under april 2011

Av Amanda - 29 april 2011 18:44


De va de här jag ville kolla efter på HM idag. fint både i vitt o svart.
kanske tur att det inte fanns. då hade jag kanske fått stå där o skämmas :P
tänk att ett par converse, en tremånaders Teliaräkning, hyra, två utgångar och mat va vad som räckte för att jag snart ska gå i konkurs. vilken tur att jag får tillbaka lite pengar på skatten dååå :)

 

Av Amanda - 29 april 2011 15:54


Amanda gör det igen!


går upp tidigt, åker in är i kalmar till 9. går till bibblan o skriver ut papper. kände mig ganska effektiv då jag va en timme innan, trodde jag. stannar där går till gruppövningen 10. åh, dem började 9. o slutade redan 11 typ. en timmes plugg WOW:/. åker jag till kalmar för en timme?! sen tänkte jag unna mig stan till nästa buss. det är ju fredag. efter lite beslutsångest bestämde jag mig för att köpa en vardaglig jacka för 300. som jag faktiskt tror jag skulle få stor användning av. skynda lite kan hon gå till kassan tänker jag ska hinna med en buss. måste ju hem o plugga nu. Kort medges ej! herregud va i ... har ni nångång varit med om att pengarna är slut den 29e? de har jag. springer till bussen, missar den på sekunden. skiiiit meeed. får inte för mig att gå in till stan igen med 20kr kontanter. lägger mig ovanför busscentralen på en trappa o försöker njuta av solen.


känts som en ganska meningslös dag må jag säga. pendlandet är inte alltid lika roligt för en tidsoptimist som mig. planeringen har funkat bättre efter nyårslöftet (även beslutsångesten) men visst ibland tryter de haha.
o ett försök till att vara effektiv leder bara till motsatsen.
nu tar vi nya tag då :)


o nu va jag så inne i att jag va tvungen att plugga så nu har jag glömt äta. grattis. maten i kylen va visst för gammal.
hej o hå inte min dag!



    

mmm

Av Amanda - 28 april 2011 00:11


Jag tror jag är smått beroende av smink. De går ju trots allt att köpa.
Jag tror jag är ännu mer beroende av kärlek. Men vem är inte de.
jag börja sakna kärlek i mitt liiiiv.

;)

söt liten påse från make up store igår.
på tal om smink o kärlek :)
 

Av Amanda - 27 april 2011 23:31


Gokväll. Gokväll.
Jag har fått besöksrekord, igen. tjiho. haha.   
och så har ni även kommenterat också, känner mig som en äkta bloggare nu som tackar för kommentarer =)

De här va dagens jag. Att känna sig ganska fin men avslappnat är det bästa. Tack gud för att det finns skoskavsplåster!
och så tyckte min mamma och min syster att jag borde köpa mig ett par höga shorts, o jag håller faktiskt med dem   

tyckte häromdagen att jag handlat en del nu, men jag vet redan massa mer jag vill ha. de är konstigt, de tar aldrig slut, men de gör pengarna o även kläderna i garderoben. 


   

Av Amanda - 27 april 2011 00:16


" Tron på att lyckas måste vara större än rädslan för att misslyckas"



Skapligt länge jag letat efter en sån här tvåfingers silverkorsring.
Gina 79 kr.
   
Härmade malin igen, jag får fjäska lite för henne imorgon, haha.  

Av Amanda - 26 april 2011 23:45

HOHO.
trodde ett tag att denna dag skulle gå åt skogen, då jag "missade" bussen till cellprovsundersökning. det stod nämligen kalmar på den o inte tänkte jag på de utan stod o väntade på att bussen skulle komma. smaaart.
va skapligt le både på mig själv o klt då. MEN

nu ger jag mig själv tummen upp för:
de 8 km johanna o jag sprang, lätt gick de dessutom. de man inte har i huvudet har man i benen ;)
disken som är borta
maten som är lagad
att jag iaf hann med andra halvan föreläsningen också
att jag gjorde mig bra små köp på både ikea, city gross och hansa.
räkningen betald

tummen ner för att jag aldrig går o lägger mig när jag ska.  
bättring måste ske snarast :)

Morgondagens planer: PLUGGA EFFEKTIVT SOM SJUTTON!

 

Av Amanda - 26 april 2011 00:14

Man har hört en del om blåbär på sista tiden om sjukdomar man kan få då parasiterna sätter sig där. men man får helt enkelt väga risk mot fördelar, man kan inte vara rädd för allt så jag valde att göra en blåbärs- efterrätt idag :) Bjöd mamma o peter idag på kyckling o svampsås o så denna goda efterrätt :)

I varje glas är det 2 söndersmulade digestivekex. En tredjedels burk vaniljkesella. Blåbär.
Mums!
om nån är intresserad räknade vi ut att varje glas bestod av ca 300 kalorier. men de kan man springa bort en annan dag ;)

Värt att säga också att jag fått minireceptet av Catta my friend :)
Smakar som en snabbvariant av blåbärspaj.
Värt att testa!


  
 

Av Amanda - 25 april 2011 23:50


..of love bloom.. :)


  
  
   Invigt mina converse två gånger nu. o jag har blodat ner dem båda gånger. Förbannade skoskav! imån ska jag lyckas komma ihåg o köpa skoskavsplåster.

  
Besväret. på väg hem från staden. 

  
en bild på mig i parken 

  

 
Peter o mami.

hade lust o knäppa några bilder från kameran nääär Peter lyckats fått ut mitt minneskort från datan ( på typ 5 min, de satt där i säkert en månad) typiskt mig.
måste börja använda min kamera mer, kul att ta kort o kul med kort.

:D

Ovido - Quiz & Flashcards