Amanda Olsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Amanda - 30 augusti 2011 22:27


Hej hej. nu är hösten verkligen här. lär inte bli mer sommar nu. känns både jäkligt tråkigt men också även rätt bra. Skolan har kommit igång och man kan inte sova till elva om dagarna längre. Lär bli mycket plugg från första början. Men man behöver komma igång med lite nytta också, och känns bra o göra nå vettigt om dagarna. Det blir kul, hoppas de blir en del bibblankvällar med mina bra klasskompisar :)

Man kan tända ljus om kvällarna, umgås, mysa ner sig i en filt med lite godis. (men inte för mig för jag skulle ju bli bättre på att inte äta sånt skit ;), sitta inne o bara lyssna på musik eller kolla på film utan o ha ångest över att man borde vara ute. lyssnat på lars winnerbäck idag. tror det tillhör hösten de med.

idag har varit en bra dag, men har samtidigt känt de där höstmyskänslorna då man vill ha sällskap i soffan. var på Ikea igår, blev ett par nya växter och nya påslakan o lite. nöjd faktiskt, rosor på o jag lär sova som en prinsessa ;) har kommit på att jag gillar att köpa sängkläder, så mys. men visst vore de inte dumt o ha nån man tyckte om bredvid sig. äh jag är inte bitter, bara myssugen/ sällskapssjuk :)
känns iaf skönt när man har lite iordning hemma. passade på att "sätta upp" tavlorna också. känns ändå lite mer hemtrevligt.

nu ska jag allt mysa ner mig i alla mina kuddar o njuta av att jag inte har nån att trängas med, haha ;)
imorgon är en ny dag.
Godnatt!!


   

Av Amanda - 30 augusti 2011 18:55


Tjohoo!! visst inte bloggat på ett tag nu, har inte hunnit. eller jo men har prioriterat bort de helt enkelt :D därför tänkte jag nu blogga om lite mat. ett lätt tips!
tycker de är kul när andra tipsar om mat som är gott, enkelt, o helst billigt och nyttigt. så nån liten själ kanske vill veta!


är inte så förtjust i pyttipanna men så testade jag den här! väldigt smarrigt!
är potatis, lax, linser, palsternacka, morötter. broccoli och lök i.
sen med ägg och lite cremefraiche/ mango chutney/ currysås till så.
ibland måste man köra med snabbmat! ett extra ägg eller lite mer broccoli för den som är rädd för kolhydrater ;)
ska iaf köpa en till medans jag fick den billig med coopkortet ;)


Nu så ska Sara o jag ut o gå. tjoheej


   

Av Amanda - 27 augusti 2011 00:27


Poncho o skor som ser fint ut på bild!
ponchon finns på gina för bara 149 kr. billigt.
provade den sist, o hade köpt den ifall jag inte känt mig som pocahontas i den. tycker de är jättefint, och letade även efter en förra året. Måste ju köpa mig en! man vänjer väl sig   

Skorna är från monki. lika mina svarta, men snygga iaf =)

Vad tycker ni? Ska jag slå till ?   
ps. jag fick ut runt 4000:- mer i lön än jag räknat med ;)



 

 

Av Amanda - 26 augusti 2011 23:52


Tjoho! va lite godissugen idag. and its friday , så tänkte att nu ska jag unna mig nåt gott. va sugen att baka en jappkaka, jag som aldrig annars typ är sugen på att baka , men sagt o gjort så gick jag o handlade. jappkaka, lät så himla gott!


bestod av:
3 msk ljussirap
6 st dubbeljapp
75 g margarin
115 g ricekripes
300 g smält blockchoklad


jag antog att ricekripes va rispuffar, men de kanske de inte är? kanske är rispuffschoklad? i vilket fall fick jag inte i 115 g för de hade aldrig gått röra samman. kanske 70 g. jag brände typ blockchokladen. annars gick de ju rätt bra. om den va god? den slinker väl ner om man är sötsugen. resultatet hade säkert varit bättre om chokladen inte blev halft bränd.


Men idag kom jag på varför jag typ aldrig bakar! det är inte alltid värt besväret och dessutom en massa disk efter sig. dessutom kostade den mig över 100 kr.



    

 

Av Amanda - 26 augusti 2011 19:01


Hej hej fredagskväll o alla ni som myser ikväll =)
Imån ska jag på gardenparty! wiiiee! det ska bli såå kul.
synd att jag missade kräftorna hos pappa bara men får helt enkelt äta de o umgås med dem en annan kväll.
iaf, ska vara där vid 3. kanske kommer halv 4. o alla förutom nollorna har väl typ overall. så vet inte riktigt vad jag ska köra på för outfit, men de löser sig väl!
har lite bilder sen förra året, bara jag kollar på dem så blir jag laddad =)
första bilden är dock inte från gardenpartyt. de va när malin o jag drack en massa shots. malin nr 2 på bilden. hon är alltid laddad o henne hänger jag på imån så då kör vi all in :)

 

     

haha malin o jag med våra fetto band!  

Av Amanda - 25 augusti 2011 23:35



       

haha ohja! där fick ni en dagens outfit. har faktiskt gått klädd i mina träningskläder hela dagen. började med en promenad med johanna o romme. efter det började jag städa. och kände att de va meningslöst att byta om. med tanke på att man blir rätt varm.
kanske en sak ni inte visste om mig, men jag trivs faktiskt väldigt bra i träningskläder, känner mig nästan snyggare i de många ggr, de sitter ju så skönt! och några valkar hänger aldrig över, haha =)
har hållt på hela dagen tyyyp. usch va hemskt de låter , gått mellan datan o de typ, sen regna de ute så jag kände inte att jag behövde skynda heller.
diskat. plockat in hela soffan full med kläder. dammat. dammsugit. moppat golven (utan mopp, ja jag låg ner med en trasa) , städat toaletten, bytt sängkläder.
och imorgon ska typ hela min garderob tvättas! jippi!
men vet ni att man förbränner mer än 200 kcal i timmen när man städar?
de ni.
Romeo har även kört hårt på min crosstrainer som ni ser :)

hörs o ses. Puss

Av Amanda - 25 augusti 2011 01:20

Hellu babes.
Idag blev det en dag på stan. o det blev en del shopping trots allt. gode gud ge mig en bra lön nu ;) vi åt kinabuffe med glass som efterrätt. en glass vi fick trycka ut själva, skitcoolt tyckte jag, haha. de satt fint i magen.
och så träffade vi våran catta, offrade 3 timmar extra på stan för henne, men vad gör man inte ;) Fick dessutom ett mobilskal av henne, bara sådär! Gulligt!!!


Riktiga vänner finns kvar då andra sviker. 


  

 

 

EN SÅN DÄR BRA DAG!

Av Amanda - 23 augusti 2011 12:08



     
det va mina köp hem från Turkey.
handlade även en fotbollsdress (barcelona, Messi) och en tjocktröja converse till Romeo. men hann aldrig ta bild innan jag gav bort de =)


mina o romeos saker för 700 kr räknade jag precis ut. inte så farligt dyrt =) tro mig vi har koll, sara o jag omvandlade till svenska kronor innan varje köp, haha. och räknade vi en väska till 100 kr, så höll vi på att ge 100 lira, så gjorde vi flera ggr. vilket hade blivit 400 kr. dem kunde ha lurat oss rejält, men nångång va dem snälla eller så kom vi på oss själva varje gång =)

Ovido - Quiz & Flashcards