Amanda Olsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda - 30 mars 2011 23:30


nu var det över två dygn sen jag tränade. och jag har sån träningsvärk.än innan va det precis vad jag hade hoppats på, de känns ju att man gjort nån nytta. men alltså det gör ont varenda steg jag tar! och det var nästan jobbigt idag på morgonen att få på mig kläderna. och idag kunde jag inte skratta för att det gjorde ont i magen.
men innan har jag nog aldrig fått träningsvärk i magen när jag tränat. (ja de måste va pilatesbollen som gjorde de)

men eftersom jag typ aldrig haft sån här träningsvärk, tyder det på att jag aldrig varit så här otränad?
äh varför ska man se de så, när man kan se de som att jag tränade hårt som tusan! =) fast o andra sidan fick jag sänka varenda vikt efter johanna, haha jag erkänner!

och på tal om träningsvärk så har jag nog de i hjärnan snart om de går.. kände mig oeffektiv idag, tar lång tid innan jag sätter mig ner o gör det jag ska. men så hade jag bestämt mig, så lyssnade på föreläsning fram till elva.

precis när jag hade börjat så ringde johäni om jag ska med till maxi, o 5 årsjubileum gav mig typ 75 kr rabatt! oh va jag är ekonomisk =)
imån ska jag upp o tvätta, o städa lite, o kanske träna o kanske träffa catta, och lyssna klart på de sista o börja med målbeskrivning!

så nu intar jag sängen. Godnatt

Av Amanda - 30 mars 2011 18:01

jag tycker om o inhandla små söta saker. ibland infaller shoppingsuget. och på nåt sätt måste man ju bota de=) för visst är det bättre att man handlar för 59kr än 699? vet inte om det är så jag tänker omedvetet. för nu förtiden känns de bara som jag hittar de där lilla extra. Solbrillor tex, passar inte i ett endaste par, men de måste man ha ju och de här va ändå rätt nice. Armbandet har jag trånat efter ett tag =). och mitt svarta lilla Iphonefodral, kanonbra så håller sig även innehållet fint (förhoppningsvis).


Mobilväska /fodral.                                           
      Nagellack (inte mitt än :)

Orange: HM 49kr  , svart: gina t 59kr
         
Armband: Glitter 149 kr                                 Örhängen: Ur o penn, 3 för 39 kr
Solglasögon: Kappahl 99 kr

Av Amanda - 29 mars 2011 21:05

vilket mål. sjukt att den gick in =) 2-1 de är nice!



vilken dag!!
framme på bibblan kom en tjej fram o började prata som jag aldrig sett innan


(hon) -oh va det luktar mat idag.

(jag började lukta på mitt hår i tanke på att jag lagat mat o inte har nån fläkt)
(jag)- det kanske är jag som luktar... jag har ingen fläkt
- har du ätit vitlök idag? (typ skriker)
- haha nä de har jag faktiskt inte
- nä då va är det inte du, de luktar över hela bibblan.
(de va ju skönt att det inte va jag då)


senare:
(på tal om att jag går hälsovetenskap) - tränar du mkt?
- nä de blir inte speciellt mkt
- men de behöver inte du som är så slank
- haha
- va fint du har matchat dina kläder idag!! 
- tack de får jag väl ta som en komplimang
- verkligen jättefint! o inte som dem som går halvnakna, det passar varken till denna årstid eller till bibblan. jag tänker på sånt för jag gillar kläder så


haha, speciella människor de finns!


jag vet inte allt vi har skrattat åt idag. magmusklerna har tränats konstant!

(tror jag va trött)  ni vet de känns som man har en stor kittlandes bubbla i magen. och ni vet när någon kittlas kan man inte hålla sig för skratt även om man vill. ibland är det fruktansvärt skönt o skratta! men ibland kan jag även känna mig ganska jobbig och undra om folk verkligen står ut med mig. (vem skulle inte säga att jag va speciell) men samtidigt, en annan dag kanske jag gråter floder och då önskar jag nog att jag kunde skratta igen.

samtidigt har vi pluggat pluggat pluggat, man kan förena nytta med nöje!
och när vi höll på att ge upp säger josef att vi kan ju inte ge upp när vi sprungit två varv runt och bara har 50 m kvar, haha
och så berättade jag om att gyminstruktören kom fram igår och bad oss sära mer på benen! att vi fuskade! det tyckte johanna inte alls va kul!!!, då hon högg tillbaka på han, men tyckte en annan va desto roligare idag =)
va tvungen att fråga josef om han tyckte att jag va jobbig idag, men han svarade att det va länge sen han hade så kul när han pluggade, äh tycker dem jag är jobbig får dem säga till :D


                                                på
väg till skolan=)
    
dessa inte är speciellt snygga. hade bara lust att vara lite slapp idag. blir sugen på ett par vita converse. höga eller låga?!

Godnatt gott folk!

Av Amanda - 28 mars 2011 23:19

idag har varit en sån där bra dag! Bra start på veckan!
glad för inget speciellt. sånt känns så underbart.
jag hoppas det håller i sig.

hemma precis tagit på mig sköna leggings o de , som jag pluggar bäst i =)
  

johanna på gymet.                                       jag efter träningen.
   

det va gutt att göra av med lite energi! körde både ben armar, axlar rygg och mage. känns så skönt i kroppen efteråt.

imån ska jag upp på föreläsning, o behöver nog lite sömn till dess. idag pratade hon om en antikropps utseende och att ena sida var konstant, men den ändrade sig. konstant men alltså ändå inte. haha malin o jag va på hugget idag, man måste fråga om man vill få reda på nåt här i livet.
Natti natt

Av Amanda - 27 mars 2011 22:35


Tjoho!
dagen har bestått av lite plugg, o mestdels annat "ta de lugnt" saker.. 

och så.. är... BILEN SÅÅÅÅLD!!!!
Måste säga att min käre storebror är rätt snäll. han har vårdat o tagit hand om min bil ett tag. och nu fick jag in flera tusenlappar på kontot. tjiho han köpte den alltså, bilen! det känns bra, då den ibland tog alldeles för mkt energi o då jag inte känner att jag har råd med bil såhär. men o andra sidan så saknar jag den, faktiskt.. min lastbil. visst den va inte jättesnygg, men den va krocksäker o skön att köra, o visst är det väl insidan som räknas =) om inte annat så älskar jag att köra bil, jag är som en man när det gäller sånt, o gasa på motorvägarna! =)

på tal om.. vad har pengar med plugg o göra?
jag menar. har jag klarat en tenta, eller ett test, eller bara pluggat duktigt, så tycker jag jag är värd nåt fint. och nu när jag fick in pengarna, så kändes de liksom mer okej att jag inte "hann" plugga mer idag ?!
man är verkligen duktig på att skapa några dåliga undanflykter till sig själv. jag menar skulle jag klara tentan bättre för att jag blev några tusen rikare. haha ibland undrar jag hur jag själv tänker.   


Mina nya små korthållare. Invigde den svarta i onsdags faktiskt , de fick mig att inse att jag faktiskt gjort ett kap =) i en liten partyväska får inte alltid den stora plånboken plats.    
Godnatt!!

Av Amanda - 27 mars 2011 04:04

Hej hej! det borde ha vart läggdags för länge sen. i fredags däckade jag tidigt i säng, eller ja jag kunde iaf gjort, om jag inte skulle gå en halvtimme hem först, men motion skadar väl aldrig =) somnade gott , o hade en dag jag inte ställde klockan. tänkte ha en dag o unna mig o sova så länge jag bara orkade. det va sååå sköönt. till halv elva. o kanske därför jag är så pigg än.. klockan har ju ställt fram en timme med. det innebär ljusare kvällar. vilken innebär en ljus sommar. ;) jag har börjat längta efter grillkvällar o sånt härligt.

så här började iaf min lördag. utvilad o en rejäl frukost.
oooh va frukt är gott. här har jag det i min smoothie. i torsdags blev jag bjuden på 2 ägg o apelsin o päronbitar till frukost (kanske skulle bli en ny frukostvana) !!!! fruktsallad är typ godare än godis. och frukt i mat är också fint.
  
så här avslutade jag min lördag. Vin, chips o med Sara <3.
väldigt mysigt tycker jag!

 

Nu sova! Imorgon är en ny dag. upp o ta tillvara på den. så. Godnatt

Av Amanda - 27 mars 2011 03:40


I fredags va jag hos johanna. och Romme såklart! blev fruktsallad med massa gott i o godis. Mmmmums. fredagsmys helt enkelt! vid 9 -10 va man helt slut. vet inte om jag varit så trött nångång en fredag. hade kunnat somna på deras hårda golv, men Romeo va pigg som en mört =)
han är för go den lille skiten :) !!


 



     

Av Amanda - 24 mars 2011 19:05

Igår va det onsdagskväll. jag blev laddad för fest o skickade festbilder på oss (jag o mina klassis) från gardenpartyt. runt tre fyra nån gång fick jag ett sms: Viiiii kööööööör !!


Jag börjar fixa mig..                              ungefär såhär blev resultatet..
         

Träffade världens goaste tjejer! myyyyss 

 
       
     Olivia in action  :)                                  Sara väldigt glad :)

  och ute på Haaaarrryyyyss!! gud va folk de va. ska nog börja gå ut onsdagar istället, gratis inträde också, känn på den ni :) kom en trevlig man o börja prata med oss. han va kock o sålde knivar =)
Det var iaf hur kul som o vi shakade ass o allt de där =)
kolla han bakom det såg jag nu, haha!

annars så vr jag lite dålig med kameran.. kom två söta tjejer till till olivia. sen hamnade vi på förfest ett tag. droppade in fulla av skratt. men ingen minns idag vad vi egentligen skrattade åt. haha. sen provade vi lilla puben (hette de så?) sen drog jag o sara vidare till harrys.. (då vi hade lite olika åsikter om vilket ställe som va de rätta) väl därefter mötte vi upp olivia o hennes man och hans kompis för mat på max. mkt trevliga :) en skum taxichaufför skjutsa hem oss o klockan va väl 3.

och det här måste vi göra oftare tjejer!! man behöver ha lite kul imellan allt plugg.
för det måste jag nog vidare ta tag i nu. inte alls lust men vad gör man.
PUSS PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards