Amanda Olsson

Alla inlägg under december 2012

Av Amanda - 19 december 2012 01:03


Hoho!


Tur att jag har lite energi när det finns att göra. Är nog uppe i en så kallad manisk period.
Fick "måste ut o röra på mig kl 22 syndrom" förut, men stannade inne. Kände att syndromet kan ha berott på att jag ätit lite mer godis o fika de sista dagarna, o tränat lite mindre. o såna där hjärnspöken tänker jag inte låta vinna över mig!


Ätit tomtegröt för första gången i mitt liv vad jag kan minnas, det va okej. men inte mkt mer ;) Fint mys iaf.
Varit på föreläsning, sen frågestund för farmakologitentan. Satt o frågade ut Sven i 3h, stackarn :)
Sen har jag tvättat, handlat (allt mellan strumpor,rakhyvlar,puder och mat) , varit hos sara, tvättat igen och förberett mat inför imån. Köpte en Sofis mode på maxi men inte haft ro för att glo i den helt enkelt.


På tal om att jag sagt att jag har lite touretts o adhd-symptom. Kul att en kär vän frågar mig om jag diagnostiserat mig själv eller om en läkare gjort det. Driver med en stund om att läkaren sa så. och när jag säger att jag skämtar så får jag svaret:
"Skulle inte förvåna mig om du haft de, har funderat i dem banorna med faktiskt. Du borde nog kolla upp de. Du pratar om som de vore cancer eller något du lurat mig med. Tics är ju faktiskt ganska vanligt. och om du hade det är det ju inget farligt. Man brukar ju få det av stress o sånt. "


hmmm
:S jag börjar bli orolig för mig själv, haha.


Nu innan jag somnar ska jag svara på Tyras blogg om bipolär sjukdom. Dels för att plugga lite, samtidigt som jag gör något gott. och dels för att läsa om mig själv. haha.
skämt o sido, jag tror inte jag har alla sjukdomar i världen, men ett par har man nog en släng av ;). och jag tror inte det behöver vara som så att antingen är man sjuk, eller är man fullt normal, det finns väl nåt som heter mittimellan.




 



YEY. Puss

Av Amanda - 17 december 2012 00:15



 


Lite av mina julklappar jag önskar mig.

* Först o främst träningsboken av Sofi Fahrman. Jag vill helt enkelt ha den!
* Tycker handdukarna från Missoni är väldigt fina. Gillar mönstret och färgerna. Gillade inte kollektionen så mycket på kläderna på lindex. Men som en detalj i inredningen. Fiiint. Dock ganska dyrt.
* Har insett att vanligt lypsyl inte längre hjälper mot torra läppar i kyligt vinterväder. Har använt detta från MUS tidigare och va nöjd. Något jag rekommenderar och vill själv ha.
* Tror jag har någon liten förkärlek till muggar och koppar. och blir även nöjd om jag får denna som en klapp.
* Pengar går också alltid hem. Tror bla jag ska kolla lite träningskläder på mellandagsrean.

Ja hör väl av mig till tomten om jag skulle komma på något mer :)


Må säga att man får vara lite ytlig ibland, men va glad jag känt mig som hittat lite få godbitar jag varit på stan.
Handlat 2 klänningar (som man faktiskt kan ha som tröja)
Ett par mjukisbyxor (vilket man nöter ut några stycken i tentatider ;)
Ett par jeans (blir extra lycklig när jag hittar ett par jeans som passar min kropp, inte de lättaste)
Allt de för 500:- . Kap!

Skönt när man kan köpa sig lite lyckligare för 500 kr =)


Puss.

Av Amanda - 13 december 2012 21:47



 Hej o hå!
Dagarna rinner iväg. och varje dag blir det en dag mindre till tentan, blä. Känner att man får ligga i nu, fram till jul. för då blir det ledigt några dagar.

22e - kanske fira Sara som fyller 25
23e- uppesittarkväll
24e - Julafton
25e - jobba
26e- fira jul med hela familjen!

som sagt tills dess är det bara att kämpa på, hej o hå!!
Råka säga idag på bibblan att det känns som man ändå är lite i fas, ångrade de ungefär lika snabbt som jag sa de!
Sen får man upp en föreläsning som man inte kan en bråkdel av:/


Den här muggen blev jag lite sugen på. Lovisa Burfitts samarbete med Rörstrand.
Finns på typ cervera för 179:-. o vet inte om jag tyckte muggen va så himla fin ändå. Men vad ska man annars önska sig ;-)
Måste iaf en dag ta o handla lite klappar.....




     



Av Amanda - 10 december 2012 23:24


 


Hej hopp! Ikväll har jag haft Katten och Sära här. Ätit lite vörttunnbröd med julskinka, kvarg med bär, pepparkaka med brieost och julgodis.
De satt fint, men bäst va sällskapet såklart!
Mina fina vänner som stått ut med mig i vått o torrt sen vi varit små :). Mår lite dåligt när vi pratar om alla fjortisfyllor man hade, men det är väl bara att acceptera :P. Antar att man växt upp lite.
Finns mycket i livet man skulle kunna ångra, men jag väljer att fokusera på alla fina minnen ist.

Jag som verkligen behövt fylla på garderoben. Längtat efter att hitta de perfekta plagget. Känns så tråkigt när man går med samma kläder dag ut o in känns de som. och så kommer Sara med denna lite tuffa jeansskjorta som bryter av med söta pärlor. Åh va snällt. Tror tom jag bloggat om den en gång i tiden.
Hon sa att jag o catta fick slåss om den, men vi kör varannan vecka ;D

Nu ska jag sova. Godnatt!!

Av Amanda - 10 december 2012 00:59



Hej hej!

Sitter här med en kopp te och ett äpple. Äpple för att jag blev akuthungrig och te för att jag vill kunna sova. Smart att dricka nåt med koffein i då, ja eller hur, men hade hopp om att lite varmt kan hjälpa mot min hals, och min hosta som är fruktansvärd om nätterna!

Upptäckt precis att jag inte har någon medicin hemma, förutom lite ipren, vilket jag inte tagit en enda av. Olivia tyckte jag va knäpp och va imponerad hur jag klarat mig utan nässpray. Men har alltid varit skeptisk mot "oviktiga läkemedel" ;P

De är konstigt att man kan vara så trött så tidigt men lyckas vara uppe så många timmar till ändå. så kan det gå när man har saker att göra. Tog iaf en riktig tupplur på en hel timme idag!
o så va Olivia här och åt Scones på morgonen, kollade på julkalendern och pluggade idag på morron.

Hon gav mig hopp igårkväll. Efter att suttit hemma en fredags och en lördagskväll själv och man inte kunnat träna, så kryper jag snart på väggarna. En inte alls så rolig helg.

Men har haft de desto roligare i veckan, vilket jag inte skrivit om här :)

Är så glad annars att jag är frisk och mår bra!!
Fick mig en liten tankeställare idag, när man får höra om förlossningsdepressioner, människor som dör och sjukdom och trötthet i månader. 
En förkylning på någon vecka har ingen dött av. 

Snart är jag tillbaka!!
Puss o hej

 

Ovido - Quiz & Flashcards