Amanda Olsson

Alla inlägg under juni 2011

Av Amanda - 30 juni 2011 19:42


 

Såna här dagar älskar jag!
ingen stress ingen press, sol o mys, utan att vara rastlös.
dagen började med en löparrunda, själv, jo musik som sällskap! dagens goda gärning gjord liksom. skönt att träna tidigt, men det va svettigt. så in i bängen. kall dusch för att gå ut i solen igen. sara o jag begav oss till parken. även tagit en titt på stan. och snart ska jag ut o gå med johanna.
ja men laga mat o städa kan jag väl göra en dag det regnar. det är de som är så skönt med sommarlov!! ja trots att jag jobbar så kallar jag det faktiskt sommarlov, har långhelg nu med =) 


                 

Av Amanda - 29 juni 2011 23:57

Hej hej ;)
Är ni som jag , dåliga på att vårda era fötter? det är liksom den kroppsdelen man glömmer. tog igår fram en fotfil och en bodyscrub. filade och la på ett rätt tjockt lager med scruben. tog på mig plastpåsar med strumpor över, och sov med dessa hela natten. vips så vaknar man med mkt fräschare fötter. tror jag ska göra detsamma inatt men men vanlig fot,hud-salva.
ett tips från coachen ;)

    


på tal om (bilden) crosstrainern, så va jag träningssugen idag. klockan blev lite väl sent men insåg att jag inte hade nåt att skylla på=) . längesen jag fick upp flåset o svettades loss så de va gutt. vilken tur att jag inte hade som mål att gå ner 10 kg, för då hade jag säkert redan gett upp efter all fika hos farmor o farfar idag. men de gäller att ta hand om sig. All träning är bra träning =)
Vilken tur att Sara är laddad för att ut o jogga med mig i höst! jag behöver en löparkompis =)

 

Av Amanda - 28 juni 2011 00:01


Hoppas ni alla hade en bra midsommar! hoppas ni tar vara på sommaren här o nu, för snart är det jul ;)

jag måste börja kolla resor nuuu innan det är för sent

 
döljer visst mitt fina nya halsband på bilden, lär ni får se en annan dag =)
cattas förtjänst, tack söta du! tack alla ni som gjorde min midsommarhelg bra =)

Av Amanda - 25 juni 2011 11:18

det blev en lugn men trevlig midsommarafton. först va vi vid midsommarstången (såklart! :) ) sen va vi hos johanna o andreas . kul att träffa dem jag inte träffat på länge. emelie, angelica, bror o syster med sina sambos och små knattar, catta o jag. fick tyvärr inga kort från kvällen tråkigt nog. annars va typ de 3 finaste grabbarna där dessutom =)
ska försöka vara bättre med kameran ikväll, det är ju såå roligt med kort.
här kommer några pics från dagen iaf.. 



             

Av Amanda - 24 juni 2011 00:42



Hallå hallå. jag lever.

hur mår ni kära vänner?
tycker de känns som de går bra nu. jobbat 3 dagar o nu ledig 4. hoppades nästan ett tag på att få jobba midsommar, då inget speciellt va planerat men nu är jag glad att jag är ledig. ska bli kul imån vi ska va ett gäng hemma hos johanna o co!!! :)
annars trivs jag på jobbet. åkt ut själv i hemtjänsten nu ett par ggr. förstår inte hur de kan vara sån jäkla stor skillnad mellan jobb, det är sjukt. jämför med netto såklart. och med "bara" 20 min hem med bussen känns de som lyx.


annars då. va på möte idag. 2 timmar extra lön de va de värt ;) såg dessutom min första lön idag. 1600 kr. tjihoo. haha men trodde inte jag skulle få nåt, o kändes rätt bra att de faktiskt stod LÖN och inte CSN.
sen fick jag sms om att ett par skor kommit. (trodde jag) så sa hon att de kommer på måndag. (fuck tänkte jag ). tur i oturen fick jag ett till sms nu. o jag hoppas dem sitter rätt på foten imorggon. johanna är ju rätt gullig när hon säger atthon inte använder sin klänning ifall inte jag tycker den är fin, haha.  
halva min kyl är nu även ladddad med sprit av olika slag. tro det eller ej, men tror ändå de blir en rätt lugn midsommar. 


Nu känner jag mig iaf rätt redo för att fira midsommar imån. som sagt de känns bra nu. men jag är i lingonveckan så de kan vända fort, haha.
Godnatt


  
jag o romme

Av Amanda - 19 juni 2011 22:01


Ciaaao!
nu är sommarlovet slut, för den här gången. känns ändå rätt bra att börja jobba. ska på förflyttningsteknikskurs imån 8-12 sen jobbar jag 15.30-21
så ikväll ska jag i säng i tid. har varit sjukt trött igår o idag. helt slut efter växjötrippen. stackars sara som fick umgås med mig i lördagskväll. tror jag hade behövt lite vin för att bli pigg. men de hinner vi ta igen. tur att hon känner mig :)

1.  söt sko hängandes i bilen =) fick även med chauffören peter i backspegeln.
2. jonatan testar hur långt man kan köra ner bilstolen. mamma ser ut att sitta skönt.
3. Lovade mig själv att inte shoppa massa kläder. sagt o gjort. fick med mig ett par dojjor hem för 99 riksdaler iaf. såna går alltid åt.

De va väl det. natti natti

         

Av Amanda - 17 juni 2011 12:19


Sara o jag laddar upp med godis till bion såååklart.

 

kärleksgodis
 

Sara
   

   

Jag
  

På vägen hem. Sara visar upp sin bikini som hon fick med i tidningen :P       

Baksmällan 2 : Ja den va rolig, värd att se! för känsliga/ illamående är det bäst att blunda i slutet ;)

nähä nu har det slutat regna. tjiho.
puss hej

Av Amanda - 17 juni 2011 00:28




Denna tjejen önskar sol imån! tänk om man var vädergud =) sara sa att blir det fint väder blir det stranden, annars blir det gymet. o jag vill ligga på stranden.
snart är det ju på att igen.. jobba..    

Ovido - Quiz & Flashcards