Amanda Olsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Amanda - 27 februari 2012 22:32



Dessa har kommit in på Style by Tyra och jag tycker de är snygga..
Jag blir ju så himla glad när jag får nåt nytt i garderoben.
Men frågan är om det ger mig bättre hälsa?
shopping gör mig glad, men när pengarna försvinner så gör det mig irriterad.
Det är nämligen mycket jag vill ha nu.
:) 

Av Amanda - 27 februari 2012 10:26

 


 2007..................................2012.......
............................



haha kul med gamla bilder. tur att man har några sparade..
de första är som sagt 5 år sedan, o den sista sen i julas..


Grattis Matilda på 21 årsdagen!! Jag glömde inte bort dig :)
Min lilla lillasyster som jag bråkat så mycket med genom åren, men det hör väl till..
I love you!! :)


Puss puss 

Av Amanda - 26 februari 2012 22:20

 

  Trodde ett tag att det skulle bli en ganska långtråkig/långdragen helg.. men så fel jag hade..
 

I lördags gick jag runt typ hela Kalmar. så härligt vårväder!
Började vid sjön, ut vid Kalmar nyckel, mot Norrliden, ut vid Funkabo, sen gick jag mot Berga. Förbi Guldfågeln Arena och IKEA och sen hem. Blev en långpromenad, men med musik i öronen är de gött.
Rundan va visst 11,5 km och tog 1h 45 min. Brände dessutom 770 kcal ;-) Kul att veta liksom.


idag blev det också en lite mindre promenad, och när jag kom hem åt jag vårens första glass. Gud så gott!
Sen åt jag och Catta pizza i fredags. Efterrätt: kladdkaka med polkagrisgrädde och vaniljkesella. Mums.


åh vårkänslor..


Puss. 

Av Amanda - 24 februari 2012 00:26

 


Funderat länge på att köpa mig en mer stegliknande hylla för runt 1400:-. Tur att jag inte gjorde det.
Jag blev rätt nöjd med denna från IKEA, för 150:- .
=)
Härligt citat som jag ramat in, och så slängde jag i lite ljus i en burk och nagellack i den andra.
Blev väl inte så tokigt va? :)


Puss 

Av Amanda - 23 februari 2012 22:08


 

Alltid lika skönt! Kan ni nånsin tro att jag skickade in ett arbete dagen innan?
Men jag kan om jag vill :)

och nu kan jag också en hel del om sambandet mellan fetma och cancer.. 
men även mellan diabetes typ 2 och cancer..
intressant men otäckt! 

 

***

Av Amanda - 23 februari 2012 01:40






Livet handlar inte om att bli älskad, det handlar om att älska sig själv.








*** 

Av Amanda - 22 februari 2012 00:29


 Mmm. Har ni testat detta? Snabb thaimat hemma. Det va jättegott, har redan testat den till både quorn och torsk. Nu har jag köpt hem tredje burken och lite lax.


Sen har bönor blivit min nya grej..
Bra alternativ till kött. Mycket protein med bra sammansättning. Består till 15-20% kostfiber, har låg och bra fetthalt. Innehåller även mineraler och vissa vitaminer.
(ja jag tog lite hjälp av livsmedelskunskapspapper där)


Inte nog med det så blir det billigare och miljövänligare!!
En hel burk bönor 5,90:- liksom, och det blir en extra lunchlåda =)


Det va väl typ de jag skulle säga.
Godnatt

Av Amanda - 20 februari 2012 22:05



Nya nagellack som jag fyndade i lördags!

De ligger på en hylla som jag inte fick ihop. Ibland verkar de inte räcka med att vara envis.
Jag får alltid för mig att de måste vara IKEA som gjort något fel. Hur svårt kan de va att få ner skruvarna i hålen liksom?

Jag har ju en ide med dessa nagellack så då måste ju hyllan komma uuuuppp :)

Nu fick jag en bloggpaus iaf. Nu mot duschen för vi har svettats rejält på gymet ikväll!! :)
Gokväll 

Ovido - Quiz & Flashcards