Amanda Olsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Amanda - 31 januari 2012 10:29


Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka till det knappt finns nåt kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

Jag kan sitta själv i parken
Tills solen har ändrat färgen i mitt hår
Jag kan offra allt jag har för ingenting
Jag sträcker mig så långt det går
Men jag behöver dig kom hit och rör om
Jag behöver nåt att skriva om

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag
Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag 

// Melissa Horn 

Av Amanda - 30 januari 2012 00:15


förmodligen försvann den genom kejsarsnittet? =P

En gammal bild sen i somras. va när jag va på väg mot garden partyt.
vissa kvällar blir ju bara lite bättre än andra. det va en sån kväll. och igår va en sån kväll.
Kvällen va typ Top notch ;) en sån man ska minnas.


har inte gått så bra med plugg idag, men vad fan gör de? förmodligen har jag haft nåt viktigare för mig ;-) haha, hm
jag ska inte använda min vänstra hjärnhalva till att analysera så mycket ;) 


Puss puss. 

oh

Av Amanda - 29 januari 2012 05:19


fyy vad jag kommer vara trött imån, men det är de väl säkert värt..

Av Amanda - 28 januari 2012 11:54

 


Visst ser man att detta är jag? man ser ju tom hur jag gör min typiska Amanda-min haha :)
alltså de här har SARA STENVALL målat.
OM jag är imponerad! jag själv kan knappt måla en streckgubbe. 
Jag ska beställa en teckning av henne som jag kan rama in sen, så coolt!


alltså hon har knappt berättat att hon kan måla. hon är inte den som skryter om de hon är bra på.
så nu tycker jag att alla som tycker detta va likt mig, skriver en kommentar o med de ger vi henne bättre självförtroende, för det förtjänar hon!! :)
skriv på facebook :)


Puss. 

Av Amanda - 27 januari 2012 21:22

 


 Tjoho!
va trött jag blev efter dagens gympapass, fick ju reda på att jag verkligen har sämsta koordination och sämsta balans, men jag gjorde de ändå med ett leende på läpparna =)
sara va precis här o underhöll mig en sväng. men snart är de sängen som gäller, tror jag?
ska kanske läsa lite bok först.. 
och imorgon ska jag försöka göra det jag känner för så mycket som jag kan.

saknar min lille plutt. johanna, ja jag sa MIN plutt :)
börja sakna lite att bara gå över o träffa familjen en snabbis!

såg på webbisar att emelie fått en till liten pojk. så himla söt.Grattis till dem!! :)

Johanna nu får du trycka ut din snart.. 
jag ser fram emot alla bebisar som komma skall :)

Go fredagskväll =) 

Av Amanda - 26 januari 2012 22:45






Detta handlade jag igår. Tröjan har sån fin slits där bak. och smyckena invigde jag redan igår när de vart party party. Alkohol o allt som hör till, dansade loss på harrys!
200 spänn på harrys för liveband va där, "kända" för riverside. ja gick iaf loss på den musiken iaf. och lagt alldeles för mycket pengar på mat. men de är ju så jääkla gott ;)  skärpning!!

imån är de träning och plugg som gäller!!

dagens tänk: jag ska sluta oroa mig för vad folk tycker om mig. jag kan inte vara annat än mig själv. 
ska försöka sluta vara så tjatig! ibland är jag förjävla jobbig! 

Puss. 

 
Av Amanda - 23 januari 2012 21:35



så här ser det ut just nu. Än så länge trivs jag oväntat bra i min lilla lägenhet. Det bästa med att de är så litet är att man kan göra typ allt på samma gång :) de sämsta är att de är lite väl ont av plats för att laga typ mat.
det som fattas är en hylla bredvid sängen, en spegel i hallen, en stol till mitt pluggbord, tvn ska inte stå där:), och lite på väggarna. finns de hjärterum finns de sjätterum, eller hur fan säger man ;)



           

Av Amanda - 23 januari 2012 14:34



klockan är över halv 3 och skulle sitta på föreläsning kl 13-16. men de sket sig.
jag vaknade på fel sida och irriterade mig mer än nödvändigt på småsaker.
gick till gymet o kändes som att gyminstruktören tryckte på min svaga punkt.
men det berodde väl mer på mitt just då dåliga självförtroende antar jag.
inte fan visste väl hon att jag hade en fuldag. och hon kanske också vaknat på fel sida.

läste blondinbellas bok igår, väldigt lättläst, men skön att läsa. att bli påmind om lite egoboost är aldrig fel.
o jag försökte tänka som henne, jag har på mig som en hård sköld, då alla onda blickar, alla negativa tankar, allt som tar min energi bara studsar tillbaka på den som gav mig de.

men så rinner bägaren över.
torkar tårar istället för att gå på föreläsning. skulle kunna sitta här o gråta hela dagen över att mitt födelsemärke bara förstör, få ångest över att jag missat två av dagens föresläsningar. gråta över att jag har slösat timmar på att känna mig värdelös.
men jag tänker inte låta de ta mer av min energi. jag har lärt mig att de är så mycket viktigare att göra de som får en att må bra, än att prestera. jag behöver inte alltid vara glad, eller alltid prestera.
och självkänslan var iaf inte på botten idag. för jag kände med en gång, att de kommer kännas bättre. jag behövde bara gråta lite.
o de viktigaste är ju som sagt inte att aldrig falla, utan att man kan resa sig upp.
starkare än när jag vaknade.

 
 

Ovido - Quiz & Flashcards